کد خبر: ۹۹۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 13 September 2021

در جلسه علنی مجلس موضوع استعفای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد مورد بررسی و موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت. قاضی زاده که در انتخابات ریاست جمهوری امسال در میدان رقات حاضر بود علت استعفا را دعوت رئیسی از وی برای ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد. اتفاقی که ساعتی پس از موافقت مجلس با استعفا به وقوع پیوست و قاضی زاده طی حکمی از سوی رئیسی به مهاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد.

به گزارش ایسنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی استعفایش ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون درخواست استعفا از مقام نمایندگی بیان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا به دولت مردمی کمک کنیم هرکسی به هر طریقی باید در این مسیر گام بردارد. رئیس جمهور از همان ابتدا از گروه های مختلف و چهره های مختلف برای حضور در کابینه دعوت کرد تا این پیام را به همه مردم دهد که با وحدت و همکاری به دنبال حل مشکلات هستیم. از بنده نیز به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دعوت کرد تا در دولت حضور داشته باشم‌، بنده نیز برحسب وظیفه ای که داشتم لبیک گفتم. باید همه دست به دست هم دهیم و هرچیزی بر زمین مانده است را جلو ببریم. واقعیت این است که آنچه در خصوص تمام دستگاه ها قضاوت می شود به عملکرد قوه مجریه باز می گردد، اگر دستگاه اجرایی عملکرد خوبی داشته باشد برای مجلس نیز کارنامه خوبی ثبت خواهد شد. زمانی که از بنده دعوت شد به عنوان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یابم بدون هیچ دغدغه عرض کردم که در خدمت هستم چرا که از نظر بنده هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به خانواده شهدا وجود ندارد و جای هیچ سوال و اشکالی نیست.

قاضی زاده هاشمی افزود: نمایندگان نیز دغدغه نداشته باشند، آقای رئیسی به عنوان یک فرد انقلابی حتما نظر حضرت آقا را مدنظر قرار می دهد، براساس ماده ۱۲ اساسنامه بنیاد شهید رئیس این سازمان باید از سوی رئیس جمهور به رهبری پیشنهاد شود و ایشان نیز تایید کنند. اگر جای نگرانی بود مقام معظم رهبری قطعا موافقت نمی کردند. بنده در ادامه نیز همکار نمایندگان خواهم بود چرا که قوانین ایثارگری نیاز به پالایش دارد، برخی از قوانین باید تکمیل شود. 

بعد از صحبت های قاضی زاده هاشمی در توضیح دلیل استعفایش و صحبت های مخالفان با استعفای او، نمایندگان مجلس با ۲۱۸ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر با استعفای قاضی زاده موافقت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار