کد خبر: ۹۹۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 13 September 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس مستندات اپلیکیشن ماسک در حال حاضر تنها ۵ شهرستان زابل، سراوان، خاش، ایرانشهر و نیکشهر وضعیت نارنجی دارند و بقیه شهرستان های استان و از جمله شهرستان زاهدان وضعیت زرد دارند.

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با وجود کاهش چشمگیر تعداد موارد مثبت، موارد بستری و موارد فوت به نسبت روزهای اوج همه‌گیری در خرداد و تیرماه سالجاری، هنوز هم به وضعیت عادی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به جهش های اجتناب ناپذیر ویروس و با توجه به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی و تحرکات اجتماعی در استان، به احتمال زیاد ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده مجددا وارد موج بعدی همه‌گیری خواهیم شد.

وی تصریح کرد: فاصله زمانی2 الی سه ماهه فرصت مناسبی است تا با افزایش پوشش واکسیناسیون، تعداد ابتلا، بستری و فوت را در موج بعدی کاهش دهیم.

هاشمی شهری افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت محدودیتی در ارسال واکسن به استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط محروم قائل نشده و با توجه به اینکه جوانترین استان کشور هستیم تلاش داریم تا با پایین آوردن سن واکسیناسیون، پوشش ایمن سازی را هرچه سریعتر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص شرایط کرونا استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به امروز 22 شهریور ماه 1400 تعداد250 نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و بدین ترتیب تعداد کل موارد مثبت آزمایشگاهی در سیستان و بلوچستان به رقم 12132 رسید.

دکتر هاشمی شهری به وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تا صبح امروز تعداد 317 نفر از بیماران با علایم تنفسی در مراکز درمانی بستری، که از این تعداد 90 نفر بر اساس معیارهای آزمایشگاهی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته41 نفر دیگر از بیماران تنفسی با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی ترخیص شدند ولی در کمال تاسف تلاش های همکاران ما برای نجات جان 1نفر از بیماران عزیز موثر واقع نشد و با فوت این عزیز، تعداد کل موارد فوت با نتیجه مثبت آزمایشگاهی به2503 نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار