کد خبر: ۹۹۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 13 September 2021

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان گفت: طی هفته گذشته به طور متوسط روزانه بین 700 تا 1000 تست تشخیصی کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام گرفته که کمتر از 20 درصد جمعیتی که تست داده اند کرونا مثبت بوده اند.

علیرضا سلیمی خراشاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون، اصلی‌ترین اقدامات ما برای مقابله با کرونا است گفت: سویه های کرونا استان را تهدید می کند، مردم از واکسیناسیون برای قطع زنجیره ویروس کرونا استقبال کنند.

وی افزود: بیشترین میزان مرگ و میرها در گروه های سنی بالا و افرادی که دارای بیماری زمینه ای بوده اند ثبت شده است.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان با بیان اینکه کنترل و تضمین سلامت زندانیان به عنوان عضوی از گروه های آسیب پذیر جامعه بسیار حائز اهمیت است گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نزدیک به 7000 نمونه آزمایشگاهی از مددجویان ساکن ندامتگاه های استان که مشکوک به بیماری کرونا بوده اند اخذ شده است.

علیرضا سلیمی ادامه داد: از تمامی ورودی ها به زندان تست کرونا گرفته می شود و در صورت مثبت شدن تست تمهیدات لازم برای درمان فرد اعمال می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار