آیت‌الله محامی:
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع، نسخه حیات‌بخش برای همه عرصه‌هاست و فرهنگ‌سازی باید مشتمل بر بخش عمده معارف و پیام‌های دفاع مقدس باشد
کد خبر: ۹۹۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 21 September 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان این که دوران دفاع مقدس یک قطعه طلایی و نورانی در تاریخ ایران به شمار می‌رود، در پاسخ به این سؤال و شبهه که با وجود این همه تلفات انسانی و اقتصادی چرا باید با دشمنان مقابله کرد، اظهار داشت: طبق آموزه‌های قرآن کریم اگر گروهی در برابر مستکبران و متجاوزان نایستند و مقابله نکنند، اول این که در زمین فساد رخ داده و دیگر این که نمادهای دینی از بین می‌رود.

امام جمعه زاهدان با استناد به آیاتی از قرآن کریم به وصف شهدا پرداخت و عنوان داشت: شهدا یعنی کسانی بودند که به وعده خداوند اعتماد کردند و به عنوان ادای تکلیف به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و دست از زندگی برداشتند و همه سختی‌ها را تحمل کردند، جواهرهایی بودند که قدر آنها شناخته نشده است.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در قرآن کریم، شهادت دربی است که خداوند آن را برای اولیاء مخصوصش باز کرده است و خوب‌های امت برای این امر انتخاب می‌شوند کسانی که ارتباط خاصی با خداوند داشتند.

وی با تشکر از کار بزرگ ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ادامه مسیر شهدا و انتقال پیام دفاع مقدس، نکاتی را از جمله فراگیری زمانی و مکانی و فعالیت در طول سال؛ مردمی بودن مراسم و فرهنگ‌سازی برای دفاع مقدس، خطاب به جمع حاضر متذکر شد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع نسخه حیات بخش برای همه عرصه‌هاست و فرهنگ‌سازی باید مشتمل بر بخش عمده معارف و پیام‌های دفاع مقدس باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار