کد خبر: ۹۹۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱ 22 September 2021
ذبیح الله مجاهد به خبر حضور القاعده در در خاک افغانستان واکنش نشان داد.
واکنش طالبان به حضور القاعده  در خاک افغانستان

 اسپوتنیک، شبکه خبری طلوع افغانستان روز سه شنبه به نقل از «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان از عدم حضور اعضای گروهک تروریستی القاعده در خاک افغانستان خبر داد.

مجاهد در این باره گفت: «نگرانی ها بابت حضور القاعده در افغانستان رو به افزایش است.[اما] این اظهارنظرها ماهیت تبلیغاتی دارد. ما در افغانستان کسی را ندیدیم که عضو القاعده باشد. امارت اسلامی [دولت طالبان] در این باره به ایالات متحده تعهد داده است. طبق این تعهدات، ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد که از خاک افغانستان برای تهدید علیه دیگران استفاده کند».

 

 

این در حالی است که اواسط ماه سپتامبر، نهادهای اطلاعاتی آمریکا هشدار دادند که القاعده ممکن است زودتر از آنچه که انتظار می‌رود- ظرف دو سال-، از خاک افغانستان برای طرح‌ریزی حملاتی به آمریکا استفاده کند؛ چرا که خروج نیروهای آمریکا از خاک افغانستان این دوره زمانی را کوتاه‌تر کرده است.

اما در مقابل، گروه طالبان نیز وعده داد که پیوندهای خود با القاعده را قطع کرده و از تبدیل شدن افغانستان به بهشتی امن برای گروهک‌های تروریستی جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که افغانستان پیش از این برای گروهک القاعده و سرکرده آن، اسامه بن لادن، پایگاهی امن جهت طرح‌ریزی و هدایت حمله‌های یازدهم سپتامبر فراهم کرده بود که همین امر، یکی از دلایل مورد استناد مقامات وقت آمریکا برای کسب مجوز تهاجم نظامی به افغانستان از کنگره و آغاز کردن جنگی خونین و بی ثمر بود که ۲۰ سال ادامه یافت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار