کد خبر: ۹۹۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ 22 September 2021

فرمانده پایگاه شکاری خلبانان شهید برادران دلحامد چابهار و کنارک با تاکید بر اینکه توانمندی ایران برای دشمنان عذاب‌آور است گفت: توانمندی نظامی و دفاعی ما برای دوستانمان رحمت و امنیت به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، امیر سر تیپ دوم خلبان همایون حیدری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح دومین نمایشگاه اقتدار هوایی که در کنارک برگزار شد اظهار داشت: به گفته حضرت امام ۳۱ شهریورماه یوم الله است، روزی که ما به دشمنانمان نشان دادیم که کشورمان تصمیم گرفته با دستان خودش، خود را حفظ کند و در برخورد و مواجهه با دشمنان هیچ گونه گذشتی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: اوایل انقلاب سازماندهی و ساختار نیروهای مسلح تضعیف شده بود و در آن شرایط این یک امر طبیعی بود اما صدام حسین با حمایت آمریکای جنایت‌کار و سایر اربابانش قصد حمله و تسخیر کشورمان را در مدت ۴۸ ساعت داشت.
امیر سر تیپ دوم حیدری با  اشاره به اینکه ما با ۱۰۰ کشور خارجی هشت سال جنگیدیم و دفاع کردیم افزود: طی ۴۸ ساعت حزب بعث از حمله خود پشیمان شد و عملیات‌هایی که نیروهای مسلح انجام می‌دادند؛ نشان داد که نه تنها ساختار کشور ما قوی است بلکه دیدند این ساختار به حقیقت پیوسته است.
وی با تاکید براینکه در حال حاضر توانمندی دفاعی ایران صدها برابر زمان شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است تصریح کرد: حتی دشمنانی با اینکه از نظر دفاعی پیشرفت زیادی داشتند اما باز هم نمی‌توانند به خودشان اجازه دهند که به حریم ما وارد شوند زیرا می‌دانند که پشیمانی جدی در پی خواهد شد.
 فرمانده پایگاه شکاری خلبانان شهید برادران دلحامد چابهار و کنارک با اشاره به اینکه توانمندی ما برای دوستانمان رحمت و امنیت و برای دشمنانمان عذاب و مصیبت است اضافه کرد: در دفاع از کشور هیچ شوخی با کسی نخواهیم داشت، مردم ایران وقتی بفهمند که استقلال کشور در خطر باشد مطمئن باشید که سنگ تمام می‌گذارند تا کشور در امنیت قرار بگیرد.
 حیدری تصرح کرد: استان سیستان و بلوچستان یک استان پهناوری است، پایگاه شکاری دلحامد یکی پایگاه‌های قوی و قدرتمند است و به کسانی که در گوشه ذهن خود آرزو دارند آسیبی به هر نقطه ایران اسلامی برسانند اعلام می‌کنیم که جایی در سیستان و بلوچستان برای آسیب زدن ندارند و به سخت‌ترین شکل ممکن با دشمنان برخورد خواهیم کرد و  استقلال ما مساوی با زندگی و مرگ و خونمان است.
وی در مورد تجهیزات نظامی بیان داشت: نمایشگاه اقتدار هوایی، دومین نمایشگاهی است که در حال حاضر در پایگاه شهید دلحامد اجرا می‌شود، امسال سعی کردیم گوشه‌ای از تجهیزات دفاعی‌مان که از لحاظ مسائل اطلاعاتی چیزی زیادی مطرح نکند در معرض دید عموم قرار دادیم.
وی با بیان اینکه استقلال، بزرگی و عظمت کشور به سادگی به دست نیامده بلکه برای رسیدن به آن  خون‌ها، اسارت‌ها و از خودگذشتگی‌ها تقدیم کرده‌ایم تا این امنیت به کشورمان رسیده است خاطرنشان کرد: یکی از کشورهای جهان هستیم که تحریم‌ها باعث شد هر روز قوی‌تر از دیروز شویم و امروز مثل چندین سال قبل نیستیم که برای خرید یک موشک از آمریکا اجازه بگیریم، خودمان با دستان خودمان توانسته‌ایم موشک‌هایی با توان تخریب بالا بسازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار