نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و استاندار این استان با صدور پیامی مشترک فرارسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفتند.
کد خبر: ۹۹۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 22 September 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، در پیام مشترک آیت الله مصطفی محامی و حسین مدرس خیابانی که نسخه‌ای از آن در اختیار تابناک قرار گرفته، آمده است:

تقارن ایام هفته دفاع مقدس با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تجلی خط سرخی است که از قیام عاشورا تا دفاع مظلومانه اما مقتدرانه ملت ایران درمقابل ایادی مستکبران شرق و غرب کشیده شده است.
دفاع هشت ساله مردم ایران در برابر رژیم بعث اگرچه داغ‌های فراوانی بر دل ملت ایران و زخم‌های بسیاری بر پیکره میهن اسلامی بر جای گذاشت، اما به تعبیر رهبر معظم که وام‌گرفته از بیان تاریخی «ما رأیتُ إلا جمیلا» حضرت زینب(س) بوده «گنجی» است که می‌توان سالیان سال از برکات آن بهره‌مند شد.

ملت قهرمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) در کنار نهادهای نظامی و انتظامی و با الهام گرفتن از امام حسین(ع) چنان دفاع جانانه‌ای از خود نشان دادند که درس عبرتی برای دشمنان باشد که به فکر حمله به این سرزمین نباشند.

مردم نجیب و سلحشور سیستان‌ و بلوچستان نیز در این آوردگاه مهم دوشادوش ملت ایران برای دفاع از عقیده و خاک‌شان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور جانانه‌ای داشتند که یکی از درخشان‌ترین نمادهای مجاهدت این مردم، شهید حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله(ع) و یار و همراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که می‌بایست در ترویج سیره و شخصیت این شهید بزرگوار اقدامات گسترده و مؤثرتری صورت پذیرد.

اینجانبان ضمن پاسداشت یاد شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان، هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و توفیق ملت ایران را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و پیروی از ولایت فقیه و عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق گام دوم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی را از خداوند متعال مسالت داریم.

به گزارش ایرنا هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود که  از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی را علیه ایران شروع کرد. رییس جمهور عراق که در آن زمان صدام حسین بود، با حاضر شدن در مقابل دوربین‌های تلویزیونیِ عراق، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره و شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران را اعلان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار