کد خبر: ۹۹۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 22 September 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز محتاج توجه به اخلاق در وجود مسئولان هستیم، گفت: حرکت رو به جلوی کشور نیازمند حضور مدیران شجاع در عرصه اقتصادی است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در مراسم تجدید عهد و پیمان نیرو‌های مسلح استان همدان با ولایت، شجاعت را از عناصر موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: اگر می‌خواهیم کشور در عرصه اقتصادی به موفقیت دست پیدا کند، نیازمند حضور مدیران شجاعی هستیم که بتوانند بدون ترس تصمیم‌های بزرگ اقتصادی بگیرند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر بازخوانی گنجینه عظیم دفاع مقدس بار‌ها تاکید کرده اند، گفت: ضرورت بازخوانی حوادث و اتفاقات دوران دفاع مقدس نه به عنوان یک جریان تاریخی بلکه به جهت استمرار حرکتی که از دیروز شروع شده، اهمیت دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، راس عوامل موفقیت ملت‌ها را اعتماد و اتکا به پروردگار عالم دانست و خاطر نشان کرد: دلیل اینکه این ملت مظلوم در برابر همه ابر قدرت‌های عالم سربلند شد اتکا مجاهدان به پروردگار عالم بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به سخنان شهید "حمید هاشمی" که ابر قدرت را خدا می‌دانست، افزود: شهدا و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس معتقد به خدایی بودند که فرعون را در نیل غرق و آتش را بر ابراهیم گلستان کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت کشور باید همان نگاه دوران دفاع مقدس در عرصه سیاست حاکم باشد، اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس یک نبرد اخلاق محور را در پیش گرفته بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صرفا مساله رشد اقتصادی در جامعه مطرح نیست، خاطرنشان کرد: نباید به بهانه رشد اقتصادی از توجه و رشد مسائل اخلاقی غافل شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با طرح این سوال که آیا تمدن غربی امروز به بشر آرامش داده و یا از او آرامش را سلب کرده است، گفت: اتکا به پروردگار عالم، سعادت اخروی و دنیوی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، نام فرمانده و سربازی مطرح نبود و همه در یک ردیف قرار داشتند، اظهار داشت: رزمندگان فارغ از منافع شخصی با تمام وجود برای رضایت خداوند می‌جنگیدند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از مسائل مهمی که قرآن به عنوان دلایل پیروزی ملت‌ها از آن یاد کرده، توصیه به صبر و مقاومت اجتماعی است.

 ۳۱ شهریور (همزمان با آغاز جنگ تحمیلی) تا ۶ مهر در تقویم ملی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار