کد خبر: ۹۹۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱ 01 October 2021

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاتر سطح هشدار جوی گفت: تحلیل تصاویر ماهواره و خروجی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که چرخند حاره ای به سواحل جنوب استان نزدیک شده و موجب افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل به 3 تا 6 متر می شود.

هشدار جدی هواشناسی/ تمامی فعالیت‌های دریایی سیستان و بلوچستان تعطیل شود

محسن حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و تحلیل تصاویر ماهواره نشان می دهد که کم فشار حاره ای در کمتر از 24 ساعت آینده به چرخند حاره ای (طوفان حاره ای) تبدیل می شود و با حرکت شمال-شمالی غربی به سواحل جنوب کشور نزدیک می شود.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت چرخندهای حاره ای بسیار متغییر است، افزود: جمع بندی تحلیلی امروز کارشناسان هواشناسی استان و همکاران ما در سازمان هواشناسی این است که چرخند حاره ای پس از تشکیل به سمت سواحل ما حرکت می کند و تأثیر زیادی بر سواحل استان دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید با سرعت بیش از 110 کیلومتربر ساعت، افزایش ارتفاع موج به 3 متر در ساحل و 6 متر در فراساحل، بالا آمدن آب و وقوع سیلاب در سواحل و صاعقه جدی ترین پدیده های مخاطره آمیز جوی است که در محدوده فعالیت چرخند روی می دهد.

حیدری اضافه کرد: این شرایط اثرات مخاطره آمیزی برای فعالیت های شیلاتی و دریایی ایجاد می کند به طوریکه احتمال غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در سواحل، از بین رفتن قفس های پرورش ماهی و خسارت به تأسیسات شیلاتی زیاد است.

وی گفت: توصیه می شود تا زمان فروکش کردن چرخند حاره ای تمامی فعالیت های دریایی ممنوع، و شناورهای بنادر از آب خارج و به مکان امن منتقل شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان به صورت شبانه روزی فعالیت طوفان حاره ای را زیر نظر دارد و هر گونه تغییر در مسیر حرکت و یا تغییر شدت طوفان را در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: مردم عزیز مناطق جنوب استان برای اطلاع از آخرین وضعیت چرخند، هشدارهای جوی سازمان هواشناسی و اداره کل هواشناسی استان را دنبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار