کد خبر: ۹۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 03 October 2021

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضایی با تمام توان از مدیران خالص و سالم صیانت کرده و در مقابل نیز با جدیت تمام با افراد متخلف و سودجو برخورد قاطع قضایی دارد. 

به گزارش ایرنا مهدی شمس‌آبادی روز یکشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان اظهارداشت: دادستانی از افرادی که در راه خدمت به مردم گام برمی‌دارند حمایت و صیانت می‌کند اما در مقابل اگر مسوولانی در هر پست و مقامی مرتکب تخلف و جرم شوند بدون مماشات و برابر ضوابط قانونی با آنها برخورد خواهیم کرد. 
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه ولنگاری فضای مجازی است که مورد نقد رهبر معظم انقلاب نیز بوده افزود: در این خصوص نیز تدابیری برای سیستان وبلوچستان اندیشیده شده تا فضای متشنج مجازی به محیطی امن و سالم برای خانواده‌ها و جوانان باشد و مدیران نیز از این طریق عملکرد کاری خود را شفاف و دقیق با مردم در میان گذارند و این کار باید به گونه‌ای باشد که شهروندان اقناع شده و  این مدیران نیز تحت نظارت مردمی و مومنانه جامعه قرار گیرند. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می‌شود که شهرداری و شورای شهر در کنار یکدیگر و برای خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم حرکت کنند و این را هم اعلام می‌کنیم که ضمن حمایت از مدیران صادق و سالم و خدوم، هیچ تعارفی در برخورد با مدیران متخلف نخواهیم داشت که هدف نهایی نیز رسیدن به شهری شاداب و توسعه‌یافته و رضایت‌بخش و سرشار از اعتماد برای مردم است.
وی تصریح کرد: افرادی با نشر برخی مطالب خلاف شرع و عرف در فضای مجازی، بنیان خانواده‌ها و ورود به حریم شخصی اشخاص را هدف قرار داده و دست به تشویش اذهان عمومی می‌زنند که در این راستا به منظور جلوگیری از هتک حیثیت افراد ورود جدی می‌کنیم و اجازه جولان به سودجویان فضای مجازی را نخواهیم داد.
 

انعکاس دیدگاه‌های دادستانی بدون گرفتن تاییدیه صحیح نیست
دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز در رابطه با این دیدار با بیان اینکه نشست صورت گرفته به درخواست چندین باره شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان با هدف ارائه گزارش عملکرد و بیان اقدامات آینده و دریافت رهنمودها بود گفت: رویه دادستانی نیز پذیرش و دیدار مشفقانه با عموم مردم در روزهای سه‌شنبه و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی وغیردولتی است.
ابوالفضل احمدزاده افزود: انعکاس دیدگاه‌های دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان بدون گرفتن تاییدیه از دادسرا محل اشکال است و ضرورت لحاظ کردن امانتداری، شرط اولیه اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: بیان حمایت صریح دادستان مرکز استان از مدیران و صاحب منصبانی که در مدار قانون حرکت می‌کنند کاملا دقیق و منطقی است ولی لازمه حمایت همان سیر مسیر قانون و شرع است و شامل مدیران متخلف و کسانی که حقوق عامه را تضییع می‌کنند نخواهد شد.

دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخورد قاطع با  افرادی که به اعتماد عمومی ضربه می‌زنند جزو اولویت‌های اصلی دادستانی بویژه طی ۲ سال گذشته بوده و خواهد بود و به صراحت اعلام می‌شود که مماشات و مسامحه در این زمینه هرگز وجود ندارد. 
وی ادامه داد: در خصوص موارد اتفاق افتاده در فضای مجازی و کانال و گروه‌های فاقد هویت نیز از سوی ضابطان دادگستری رصد و پایش لازم صورت گرفته و برابر قانون با کسانی که حیثیت افراد را خدشه‌دار کرده‌اند برخورد می‌شود. 
احمدزاده تاکید کرد: گفت‌وگوی بدون واسطه با مردم، بهبود اوضاع رفاهی و سرانه فضای سبز و مبلمان شهری، تلاش در راستای ساختن شهری زیبا و شاداب و به دور از ناپاکی‌ها جزو کلید واژه‌های اصلی دادستان در این دیدار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار