کد خبر: ۹۹۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 03 October 2021

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای شاهین بیش‌از ۷۱۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق شهرهای چابهار، دشتیاری، قصرقند و راسک خسارت وارد کرده است.

خلیل عوض زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۵ اصله پایه فشار ضعیف و متوسط، ۵۳ کیلومتر سیم پارگی شبکه فشار ضعیف و متوسط، ۱۴ کیلومتر کابل سرویس مشترکان و آسیب دیدگی ۱۰ تا ۳۰ درصدی بیش از ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق این استان است.

وی با اشاره به تعداد ۱۶۲ مورد خاموشی در فیدرهای فشار متوسط تحت تاثیر طوفان حاره ای رخ داده رفع خاموشی شد و افزود: همچنین با تلاش شبانه روزی ۳۶ تیم عملیاتی، ۷۲۵ مورد خاموشی مشترکین این منطقه که دچار پارگی کابل سرویس شده برطرف شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۲ گروه پیمانکار با تجهیزات کامل شامل هشت دستگاه جرثقیل و هفت دستگاه بالابر جهت پایداری شبکه برق در این منطقه فعالیت کردند.

وی گفت: ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز /یکشنبه/ برق تمامی مناطق شهری تحت تاثیر طوفان پایدار شده است.

عوض زاده افزود: با فروکش کردن طوفان عملیات ترمیم و اصلاح شبکه روستایی از جمله عورکی و وشنام  با کاهش طوفان، سرعت یافته و خطوط اصلی پایدار شده و در حال حاضر تمام نیروهای عملیاتی به رفع خاموشی های پراکنده مشترکان و اصلاح نواقص شبکه در منطقه با تمام ظرفیت در منطقه فعال هستند. 

وی ادامه داد: با انتشار هشدار قرمز سازمان هواشناسی، مبنی بر وقوع طوفان حاره ای  در جنوب استان از تاریخ( ۹ مهر تا ۱۲ مهر) ضمن آماده باش کامل تمامی کارکنان عملیاتی و ستادی، جلسه ستاد بحران شرکت توزیع نیروی برق استان به جهت برنامه ریزی و مدیریت هر چه بهتر این حادثه طبیعی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار