اولویت کارخانجات سیمان درخوزستان تامین این کالا در استان باشد

کد خبر: ۱۰۱۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 13 December 2021

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: کارخانه‌های سیمان فعال در خوزستان ابتدا باید بازار استان را تامین کنند و فروش داخل استان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: کارخانه های تولید سیمان در خوزستان پس از تامین سیمان مورد نیاز استان در صورت مازاد می‌توانند کالای خود را در بورس و یا در سایر استان ها عرضه کنند.

وی گفت: نباید پیمانکاران بزرگ و یا فعالان این حوزه، سیمان را پیش خرید، و تا زمان گرانی در انبارها نگهداری کنند، بلکه باید در صورت خرید سیمان بلافاصله از انبار خارج کرده و در بازار عرضه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: از دستگاه های نظارتی درخواست می شود از افزایش قیمت سیمان در استان جلوگیری کنند.

فتوحی افزود: درخواست افزایش قیمت سیمان از سوی واحدهای تولیدی و فعالان این بخش ابتدا باید در ستاد تنظیم بازار خوزستان کارشناسی و مصوب شود.

توزیع مرغ کشتار روز در اولویت است

فتوحی با بیان اینکه توزیع مرغ در خوزستان باید بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان پیگیری شود، گفت:در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان تصمیم گیری شده که تامین و توزیع مرغ کشتار روز در اولویت باشد و در صورت نیاز مرغ منجمد عرضه شود.

وی درباره تامین میوه ایام عید نوروز در خوزستان گفت: خرید میوه برای این ایام توسط اداره کل تعاون روستایی خوزستان انجام می شود و انتظار می‌رود که میوه با کیفیت و قیمت مناسب برای استان تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف چون تخصصی کار می‌کنند باید در بحث نظارت بر بازار همکاری کنند.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان به نام‌های کارون، بهبهان و خوزستان وجود دارد. مصرف روزانه سیمان در خوزستان هشت هزار تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار