ثبت اطلاعات 47 هزار و 250 هکتار اراضی کشاورزی بابل

تا هفته اول آذر ماه امسال، اطلاعات مكاني 124 هزار و 687 قطعه زمين كشاورزي این شهرستان به مساحت 47 هزار و 250 هكتار در سامانه يكپارچه سازي اطلاعات كشاورزي (سياك) ترسیم شد
کد خبر: ۱۰۷۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 29 November 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بابل از ترسیم و ثبت اطلاعات 47 هزار و 250 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در سامانه یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) خبر داد.

محسن علی گل زاده اظهار کرد: با اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، اطلاعاتی دقیق از اراضی و سطح کشت احصا می‌شود که برای برنامه ریزی‌های کلان و تنظیم عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی ضروری است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: تا هفته اول آذر ماه امسال، اطلاعات مكاني 124 هزار و 687 قطعه زمين كشاورزي این شهرستان به مساحت 47 هزار و 250 هكتار در سامانه يكپارچه سازي اطلاعات كشاورزي (سياك) ترسیم شد.

 

این مسوول تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه های اراضی کشاورزی و سایر واحدهای تولیدی، نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس اجرا می شود.

 

وی برنامه‌ ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی، برنامه‌ریزی برای کشت و تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیرمترقبه را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار