امام جمعه یزد تاکید کرد؛

حمایت از فلسطین و مقاومت لبنان، راه مبارزه با دشمنان اسلام

گروه استان‌ها - آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه یزد با تاکید بر اهمیت حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در لبنان، اظهار داشت که تنها با مقاومت در برابر دشمنان، به ویژه رژیم صهیونیستی، می‌توان از کیان اسلام و مسلمانان دفاع کرد و دشمنان را به عقب‌نشینی واداشت.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ 27 September 2024

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تأکید بر اینکه انسان در تمام مراحل زندگی در حال مبارزه و تلاش است، بیان کرد: جهاد از کودکی تا بزرگسالی در ابعاد مختلفی چون جهاد با نفس، دشمنان، مسیر علم و اقتصاد، عبادت و تقوا ادامه دارد. وی گفت: مقاومت در برابر این چالش‌ها راه موفقیت است و کوتاهی در این مسیر به عقب‌ماندگی منجر می‌شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، فوتبال را به عنوان مثالی برای تلاش بی‌وقفه و امیدواری تا لحظه آخر مطرح کرد و اظهار داشت: بازیکنان فوتبال تا دقیقه ۹۰ و حتی وقت‌های اضافه برای پیروزی تلاش می‌کنند و نباید احساس شکست زودهنگام کرد. وی تأکید کرد که در تمام عرصه‌های زندگی نیز چنین است و امید و تلاش مداوم کلید پیروزی است.

ناصری همچنین با استناد به آیات قرآن کریم، هشدار داد که نباید به دشمنان و ظالمین تکیه کرد و اعتماد به آنان موجب شکست خواهد شد. وی افزود: خداوند در قرآن بیان کرده که تکیه بر دشمنان انسان را به ورطه هلاکت می‌کشاند و هیچ کسی جز خدا ولی واقعی انسان نیست.

وی در ادامه با اشاره به دوران مشروطه و گرایش برخی افراد به غرب، از این مسئله انتقاد کرد و گفت: نتیجه این وابستگی چیزی جز ظلم و چپاول اموال ملت ایران توسط غربی‌ها نبود.

امام جمعه یزد به موضوع مقاومت رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و یادآور شد که پیروزی آنان به دلیل تکیه بر خداوند و عدم اعتماد به غیر از او بود. در پایان خطبه‌ها، ناصری به حادثه معدن طبس اشاره کرد و خواستار بررسی و نظارت دقیق‌تر برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار