مردم خطر مرگ خاموش را جدی بگیرند

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده خانواده‌ها از وسایل گرمایشی انتظار می‌رود مردم خطر مرگ خاموش و گازگرفتگی را جدی بگیرند و با پیش‌بینی‌های لازم خطرات احتمالی را به حداقل برسانند.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 18 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ولیزاده عصر امروز در نشست مسئولان پزشکی قانونی در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 نفر در این استان بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند که با توجه به آغاز فصل سرما به نظر می‌رسد در صورت بی‌توجهی، این آمارها بیشتر هم باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر گازگرفتگی‌ها در نیمه دوم سال رخ می‌دهد به طوریکه در سال گذشته از 14 کشته مسمومیت با گاز منواکسید کربن بیش از 60 درصد از آنها در نیمه دوم سال جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تاکید ما در رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز آن هم به شکل استاندارد است چرا که عدم رعایت این اصول می‌تواند زمینه مسمومیت با گاز منواکسید کربن را فراهم کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بی ‌بو و بی‌رنگ بودن این گاز را به عنوان نقطه خطر توصیف کرد و افزود: خود خانواده‌ها باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا به دلایل مختلف زمینه گازگرفتگی با استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، استفاده از بخاری‌های بدون دودکش، محدود بودن فضای تهویه کافی و دیگر عوامل فراهم نیاید.

ولیزاده بیان کرد: در کنار توجه به این امر ما در پزشکی قانونی در طول سال تلاش می‌کنیم تا با هشدارهایی که انجام می‌شود تلفات را در حوزه‌های مختلف به حداقل برسانیم که در اغلب موارد آمارها نشان می‌دهد که تلفات کاهش یافته است.

وی نمونه آن را کاهش تلفات سوء مصرف مواد مخدر در استان با مرگ 18 نفر به همراه تبیین راهکارهای پیشگیرانه در حوزه اعتیاد و مصرف روان‌گردان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در بخش تلفات حوادث رانندگی نیز در جاده‌های استان با یک کاهش 15 درصدی روبه‌رو هستیم به طوریکه در سال‌جاری کمتر از 120 نفر در هشت ماهه امسال جان خود را از دست داده‌اند.

ولیزاده اضافه کرد:‌ پزشکی قانونی در تحلیل‌های خود در حوزه‌های مختلف به این نتیجه رسیده که اگر آگاه‌سازی‌ها و اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد، خطرات نیز به حداقل می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار