شهرام منصوری یکشنبه 2 مهر هدف از ایجاد بازارچههای دائمی، فصلی و میدان مرکزی را کنترل قیمت، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی و خدمات دهی مناسب به شهروندان دانست.
او گفت: با ایجاد این بازارچهها در محلات مختلف علاوه بر دسترسی آسان، عرضه مستقیم محصولات و کاهش تقاضای سفر به مرکز شهر میتوان بر عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در سبد خانوادهها نظارت کرد.
منصوری با بیان اینکه در یک سال گذشته 18 بازارچه محلی عرضه کالا ایجاد شده است، گفت: تعداد این بازارچهها که به عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، پروتئینی و لبنیاتی اشتغال دارند، هم اینک به 34 باب رسیده است.
وی در خصوص نحوه قیمت گذاری اجناس عرضه شده در این بازارچهها نیز گفت: قیمتها از طریق میدان مرکزی به صورت هفتگی اخذ و با کمترین میزان سود محاسبه به غرفه داران اعلام میشود.
منصوری گفت: قیمتهای اعلامی از طریق مانیتورهای نصب شده در بازارچهها در معرض دید شهروندان قرار دارد و این امکان برای افراد وجود دارد که ا زطریق مانیتورینگ و ترازوهای شاخص تعبیه شده، شخصا بهعنوان ناظر بر عملکرد غرفهداران نظارت کنند.
به گفته این مقام مسئول نظارت بر بازارچههای میوه و تره بار مداوم بوده و ناظرین سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز دنبال میشود.