مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه:

کاهش میزان ورودی آب به سد کرخه و فروکش کردن سیلاب/ پیک سیلاب را پشت سر گذاشته ایم

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با اشاره به کاهش میزان دبی ورودی آب به سد کرخه اظهار کرد: میزان ورودی آب به سد به میزان 4 تا 5 هزار متر مکعب بر ثانیه در حال کاهش است و این مساله جای خوشحالی دارد.
کد خبر: ۷۳۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 02 April 2019

محمدرضا یزدانی‌پور با تاکید بر مهار شدن سیلاب بزرگ در مسیر سد کرخه، اظهار کرد: سیلاب بزرگی توسط رودخانه کرخه کنترل شد و اکنون حجم این سیلاب در حال فروکش کردن و میزان ورودی آب به این سد نیز در حال کاسته شدن است.

به گزارش"تابناک" وی با تاکید بر اینکه کاسته شدن میزان ورودی آب به سد کرخه امری مهم و خوشحال کننده است، عنوان کرد: میزان ورودی آب به سد کرخه به میزان ۴ تا ۵ هزار متر مکعب در حال کاسته شدن است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با تاکید بر اینکه امید داریم سیلاب‌های آینده نسبت به سیلاب‌های گذشته کم‌حجم‌تر باشد، گفت: میزان خروجی آب از دریچه‌های سد را افزایش دادیم تا حجم مخزن برای سیلاب آینده در شرایط عادی قرار گیرد.

یزدانی‌پور عنوان کرد: اکنون میزان خروجی آب حدود 1800 مترمکعب بر ثانیه تا 2 هراز مترمکعب بر ثانیه تنظیم شده و امیدواریم این شرایط به همین شکل نگه داشته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حجم مخزن سد کرخه تا حد عادی و ایمن تخلیه شود، اظهار کرد: شرایط پایین دست تحت نظر قرار گرفته تا شاهد مشکلی در این مناطق نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار