مرگ ۸۸ کارگر درسال گذشته در مازندران

کد خبر: ۷۳۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 24 April 2019

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: پارسال 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، دکتر علی عباسی با بیان اینکه این تعداد فوتی همه مرد بودند افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی مازندران پارسال به ترتیب شهرستان ساری با 13، آمل با 12و بابل با 9 فوتی بیشترین و شهرهای گلوگاه، سوادکوه، نکا و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی بیشترین دلایل مرگ افراد بر اثر حوادث کار به ترتیب مربوط به سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی بوده بطوریکه پارسال 35 مورد فوتی به دلیل سقوط از بلندی و 28 مورد نیز برق گرفتگی و بقیه اصابت جسم سخت و سایر موارد است.
دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه مرداد با 16 نفر بیشترین و مهر با 12، تیر و اردیبهشت هر کدام با 8 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند گفت: از این تعداد 73 نفر متاهل و بقیه مجرد بوده که 6 نفر از فوت شدگان دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به مراجعه 913 نفر مصدوم (869 مرد و مابقی زن) به مراکز پزشکی قانونی استان از رشد 9 درصدی مصدومان حوادث کار خبر داد و افزود: ارزش نهادن به جان انسان ها، ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و نیز عبرت از حوادث گذشته، مهمترین راهکارها برای کاهش حوادث ناشی از کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار