نوید دانایی:

کمبود ماسک در استان سمنان وجود ندارد

به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی است گفت: کمبود ماسک در استان سمنان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 22 February 2020

Image result for نوید دانایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ماسک به اندازه کافی در استان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید آگاه باشند استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از تردد‌های غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس کرونا است.

نوید دانایی ادامه داد: ماسک مانع انتقال ویروس نمی‌شود، بلکه اقدامی برای رعایت بهداشت فردی در هنگام عطسه و سرفه است و به جز مراکز بیمارستانی، ضرورتی برای استفاده از ماسک وجود ندارد.

دانایی تصریح کرد: استفاده از ماسک در دستورالعمل‌های تعیین شده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد و مردم با افزایش تقاضا برای خرید ماسک در واقع بحرانی خودساخته ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت ماسک در روز‌های اخیر افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک است و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای کنترل قیمت با کمک تعزیرات نظارت بر داروخانه‌ها را آغاز کرده است.

دانایی اضافه کرد: در نظارت‌های به عمل آمده مشخص شد برخی از مراکز از فروش ماسک خودداری می‌کردند و یا برخی ماسک‌ها را با قیمت گران می‌فروختند که هر۲ مورد این تخلفات تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:هیچ مورد مشکوک به کرونا در استان سمنان و شهر‌های زیر مجموعه این دانشگاه گزارش نشده است، اما بر رعایت بهداشت فردی تمام اقشار جامعه تاکید می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار