یکی از شاخه‌های گردشگری دریایی که این روزها در جهان طرفدار فراوانی پیدا کرده است سفر با کشتی‌های کروز تفریحی است. حال پس از راه اندازی اولین خط کشتیرانی مسافربری کشور در مسیر چابهار/مسقط، اینبار نوبت کشتی های کروز است.
کد خبر: ۴۳۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹ 06 June 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان در ماه‌های اخیر به‌همت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این امکان برای ایران هم فراهم شده تا کشتی‌های کروز گردشگری به آب‌ها و سواحل ایران بیایند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان‌و ‌بلوچستان با وزرای گردشگری سنگاپور و اندونزی مذاکرات اولیه‌ای برای راه‌اندازی مسیر کروز بین جزایر خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند صورت گرفته که طبق تفاهم اولیه قرار شده این طرح در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیا و اقیانوسیه که سال آینده در ایران برگزار می شود، مصوب شود.

با ‌توجه به ظرفیت بنادر چابهار و دسترس به آب‌های آزاد، توسعه گردشگری دریایی با راه‌اندازی خط دریایی کروز بین کیش و چابهار در اولویت برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار دارد.

توسعه گردشگری دریایی و راه‌اندازی مسیر كشتی‌های کروز در آب‌های ایران، نه‌ تنها در اولویت برنامه‌های سیستان‌و‌بلوچستان به‌واسطه دسترس به آب‌های آزاد و خلیج‌فارس است، بلکه رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز این موضوع را با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌کند که نشان‌دهنده عزم جدی سازمان برای رسیدن به توسعه گردشگری دریایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار