مشکلات مردم باید پیگیری شود وعده‌ها باید دنبال شود

امام جمعه شهرستان کوار در رابطه با سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به‌همراه مدیرکل و نماینده به شهرستان کوار اذعان کرد: مشکلات مردم باید پیگیری شود وعده‌ها باید دنبال شود تا اعتماد افزایی شود در دولت قبل بخشی از اعتماد مردم آسیب دید باید جبران شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 15 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید گشول دره سیبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرکوار با بیان اینکه یکی از ابعاد زیربنایی تقوای الهی، اعتقاد به امام‌زمان و تعهد و التزام به این اعتقاد و اثربخشی این باور در زندگی است گفت: اسلام و نبوت پیامبر و امامان و امامت امامان معصوم جهان‌شمول و فراگیر است آنان نور الهی و هدایتگر و راهنمایان نصب‌شده از طرف خدا هستند امام‌زمان قیام خواهد کرد و حقوق ضایع‌شده الهی و حقوق اهل‌بیت را اقامه و ظلم را ازاله خواهد کرد.

حجت الاسلام گشول دره سیبی در ادامه افزود: اعتقاد به امام‌زمان در خانواده مایه امید و نشاط پویایی و دوری از انجماد و سردی و مایه حسن خلق و توجه به معنویت و دعا و توسل به امام‌زمان و موجب توجه به فرائض دینی و نماز و حجاب می‌گردد.

منتظران واقعی امام زمان

وی با اشاره به اینکه یک خانواده امام زمان یاور باید با عالمان واقعی و ولی فقیه ارتباط داشته باشدگفت: خانواده باید از خرافات و انحراف و بدعت پرهیز کند، اعتقاد به امام‌زمان موجب حلال‌خوری و ادای خمس و فقر زدایی و احترام به سادات می‌شود.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: بداخلاقی، طلاق نابجا، ظلم، اذیت، فحش، افسردگی، خودکشی، کشتن بی‌گناه، رباخواری، رشوه دادن و رشوه گرفتن، حرام‌خواری، بی‌نمازی، بی‌بندوباری، دزدی، بی‌عقلی و اعتیاد و ضرر زدن به خود و مانند آن در خانواده منتظر و جامعه منتظر امام‌زمان معنی ندارد.

تقوای الهی بهترین گنج و محکم‌ترین پناهگاه

حجت الاسلام گشول، تقوای الهی را بهترین گنج و محکم‌ترین پناهگاه و عزیزترین عزت دانست و ادامه داد: ما باید تقوای بهداشتی را رعایت کنیم و واکسن‌های لازم را دریافت کنیم و از ماسک استفاده کنیم تقوای اجتماعی و خانوادگی ایجاب می‌کند از خانواده خود مراقبت کنیم و نسبت‌به موضوع حجاب حساس باشیم و دیگران را نیز نهی‌ازمنکر کنیم.

وی گفت: تقوای اقتصادی باعث می‌شود به فکر فقرا باشیم و فقرزدایی کنیم تقوای مدیریتی باعث می‌شود مسئولان به مشکلات مردم بیش‌از پیش توجه کنند و برای کاهش مشکلات بیش‌از پیش تلاش کنند.

تقوای فرهنگی یعنی توجه به الگوهای بزرگ تربیتی

امام جمعه شهرستان کوار با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین اظهار داشت: باید به تکریم مادران و همسران شهدا بیش‌از پیش باید توجه شود حضرت ام‌البنین در ولایت ذوب‌شده بود و الگوی ایمان روحیه جهادی بصیرت ولایت‌مداری حضور در میدان تبیین وفاداری و ادب و معرفت است.

نهضت فدائیان اسلام در شکل‌گیری انقلاب تأثیر داشتند

حجت الاسلام گشول در ادامه خطبه ها گفت: شهید نواب‌صفوی و نهضت فدائیان اسلام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تأثیرات فراوانی داشتند نهضت فدائیان اسلام و شهید نواب‌صفوی سازمان و تشکیلات اسلامی و شبکه‌ای در کشور به وجود آورده‌اند و برای قانون اساسی پیش‌نویس تدوین کردند.

وی بابیان اینکه شهید نواب در کتاب راهنمای حقایق به آسیب‌شناسی مفاسد در ایران و بیان برنامه اصلاحی و سازوکارهای حکومتی پرداخته‌است ادامه داد: نهضت فدائیان اسلام بر فضای حوزه علمیه اثر گذاشت بر یاران حضرت امام اثر گذاشت و حضرت امام و مقام‌معظم رهبری به این شخصیت عالی‌قدر علاقه شدید داشته‌اند.

اعتماد به غرب مایه ذلت و پستی است

امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن از ایران گفت: از سرنوشت شاه خائن سرنوشت صدام جنایت‌کار سرنوشت رییس‌جمهور اخیر افغانستان و شواهد فراوان کودتاهای آمریکایی نشان می‌دهد اعتماد به آمریکا و غرب غلط است و وابستگی به اجنبی مایه ذلت و پستی است.

حجت الاسلام گشول در ادامه اظهار داشت: انقلاب رنگی ناکام در قزاقستان از توطئه براندازانه و شیطنت آمریکا پرده‌برداری کرد دولت مستکبر آمریکا هر جا نفوذ کند توطئه برانگیز و مفسده آور است

وی گفت: بسیج مردمی و فرهنگ مقاومت و دفاع عزت بخش مانع سلطه دشمن و مایه محو توطئه‌های دشمن است و غیرت دینی مردم غیور شهرستان کوار سرمایه ملی و دینی است.

امام جمعه شهرستان کوار، قرارگاه منطقه‌ای امامان جمعه شهرستان‌های کوار و فیروزآباد و قیر و کارزین و فراشبند را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شورای هم‌افزایی و همفکری و مایه تبادل تجربیات و پیگیری بهتر مطالبات مردم است.

وی با تاکید بر لزوم تاسیس شعبه پلاک‌گذاری در مرکز شهرستان گفت: مصوبات شورای ترافیک باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و عمل شود و سخت‌افزارهای لازم تامین گردد.

امام جمعه شهرستان کوار در رابطه با سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به‌همراه مدیرکل و نماینده به شهرستان کوار اذعان کرد: مشکلات مردم باید پیگیری شود وعده‌ها باید دنبال شود تا اعتماد افزایی شود در دولت قبل بخشی از اعتماد مردم آسیب دید باید جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار