فارس بزرگترین میراث دار کشور است

محمد فرخ زاده صبح سه شنبه در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: فارس با بیش از سه هزار اثر ثبتی و بیش از یک هزار و ۵٠٠ امامزاده یکی از بزرگترین میراث داران کشور است و بیش از ٣٠ درصد از ابنیه تاریخی کشور در فارس وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 26 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد فرخ زاده صبح سه شنبه در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: فارس با بیش از سه هزار اثر ثبتی و بیش از یک هزار و ۵٠٠ امامزاده یکی از بزرگترین میراث داران کشور است و بیش از ٣٠ درصد از ابنیه تاریخی کشور در فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری برای ابنیه تاریخی فارس نیاز است و نگهداری این آثار در استان فارس کار راحتی برای مجموعه میراث نیست این در حالی است که فارس اولین استان کشور در حوزه پیمایش جاده‌ای است و باید نقش ویژه ای در این بخش ایفا کرد.

فرخ تاکید کرد: حوزه گردشگری و زیارت دو عامل حفظ و نگهداری استان در زمان خشکسالی است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت برای استان فارس درآمد زایی کرد.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: تقویت و حمایت از سرمایه گذاران اولویت معاونت گردشگری استانداری فارس است و تاکنون بیش از ١٠٠ طرح سرمایه گذاری در فارس شناسایی شده و به دنبال برطرف کردن مشکلات موجود در این بخش هستیم.

فرخ زاده متذکر شد: اگر فعالیت انجمن‌های مردم نهاد در قالب ٣٠ گروه در این بخش تعریف شده است بسیار اندک و ناچیز بوده و انجمن‌های مردم نهاد باید ١٠ برابر شوند.

وی خواهان استاندارد سازی و به روز رسانی مجوزات در حوزه‌های میراث، صنایع دستی و گردشگری شد این در حالی است که بروز رسانی اطلاعات موجب ایجاد شفافیت و همچنین افزایش کیفیت خدمت رسانی خواهد شد.

او ادامه داد: فارس از ٣٠ کشور اروپایی بزرگ‌تر بوده و از ١٢ استان کشور نیز بیشتر ابنیه تاریخی دارد از این رو پذیرش مسئولیت در این استان از بسیاری از مناطق کشور سخت‌تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار