1100 تن انگور دیم از کازرون روانه بازار می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انگور دیم از سطح 530 هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می شود 1100تن محصول روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 13 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: حمید رشیدی تصریح کرد: برداشت این محصول ارگانیک هر سال از اواخر خرداد ماه آغاز می شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح عمده این باغ ها در روستای دوان از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی این منطقه که در دامنه کوه قرار گرفته، مصرف سموم و کودهای شیمیای در رشد و تولید انگور در حد صفر است و محصول تولیدی به صورت کاملا ارگانیک به بازار عرضه می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خاک حاصلخیز، آب و هوای مطلوب، انجام عملیات به باغی مناسب از جمله تراس بندی به منظور حفظ رطوبت خاک و هرس صحیح منجر به تولید محصول با کیفیت در تاکستان های این شهرستان شده است.

رشیدی ابراز کرد: انگور تولیدی شهرستان کازرون از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر تازه خوری و ارسال به شهرستان ها و استان‌های همجوار، به منظور فرآوری و تولید کشمش، شیره و سرکه انگور استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: شیرازی، یاقوتی و عسکری از جمله ارقام انگور تولید شده در تاکستان‌های این شهرستان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار