مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی:

کانون پرورش فکری پیوسته از مشورت کودکان و نوجوانان بهره می‌گیرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی درجلسه کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: تشکیل مجمع مشورتی کودک و نوجوان، قدم مثبتی در راستای نزدیک شدن به دنیای نسل امروز است.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 09 October 2022

به گزارش تابناک رضوی، ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون استان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار گردید؛ با بیان اینکه شعار هفته جهانی کودک برای امسال، «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است، اظهارکرد: نسل کودک امروز، متفاوت و متمایز از نسل گذشته است و کودکان امروز در مدت زمان بسیار کوتاهی، ‌به‌روز می‌شود.
وی افزود: کودکان امروز، پیوسته در حال رشد، دارای ایده و فکر هستند و نکات بسیار ارزشمندی را در مسائل مختلف مطرح می‌کنند؛ برهمین اساس، کانون پرورش فکری پیوسته از مشورت کودکان و نوجوانان بهره می‌گیرد.


زره‌ساز با بیان اینکه اهمیت نسل امروز برکسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز بارها به این موضوع تاکید داشته‌اند، گفت: مصداق بارز این تاکیدات را می‌توان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین مشاهده کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی تصریح کرد: آشنایی با کودکان و نوجوانان اولویت اول ماست و در این فرآیند شناخت و آشنایی اقشار مختلف کودکان و نوجوانان شهر خود را باید درنظر بگیریم؛ آنان که در نقاط مختلف شهر هستند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در اتفاقات امروز می‌توانند نقش‌ موثری داشته باشند.


زره‌ساز با تاکید بر اینکه باید به زبان مشترکی با کودکان برسیم و گوش شنوایی برای آنها داشته باشیم، گفت: از سیاست‌گذاران حوزه فرهنگی شهر تقاضا داریم که در کنار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، مجمع مشورتی کودک و نوجوان تشکیل شود و در محل‌هایی چون مدارس و کانون مساجد و ... که محل تجمع کودکان است، با آنها با گفتگو بنشینیم.


وی از اهمیت پرداختن به رویدادهای هویت‌ساز سخن گفت و تصریح کرد: کودکان را باید با هویت خود آشنا کنیم؛ در مشهد مقدس مکان‌ها، رویدادها و اتفاقات هویت‌ساز و شخصیت‌های والایی داریم که در شهر فراوان هستند که باید آنها را معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار