54 تن بادام از بیضا برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به پایان برداشت بالغ بر ۵۴ تن بادام از سطح باغ‌های این شهرستان، اظهار کرد: برداشت بادام نسبت به پارسال افزایش ۳.۶ برابری داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 25 September 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به پایان برداشت بالغ بر ۵۴ تن بادام از سطح باغ‌های این شهرستان، اظهار کرد: برداشت بادام نسبت به پارسال افزایش ۳.۶ برابری داشته است.

صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: امسال سطح باغ‌های بارور بادام در این شهرستان ۵۴ هکتار است که از این سطح ۴۲ هکتار به باغ‌های آبی و ۱۲ هکتار به باغ دیم اختصاص دارد.

او افزود: برداشت بادام از اوایل شهریور ماه آغاز شد و تا ابتدای مهرماه پایان یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اضافه کرد: با برداشت این مقدار بادام، بیش از ۶۴ میلیارد ریال عاید کشاورزان بیضا شد.

او بیان کرد: عمده ارقامی که در بیضا کشت می‌شوند، رقم‌های دیر گُل سنگی و مامایی است.

مویدی با اشاره به اینکه درخت بادام قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب دار و کشت به صورت دیم را دارا است، تصریح کرد: بادام از درختان کم آب بر است که از نظر اقتصادی می‌تواند درمعیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بهبود نسبی وضعیت بارندگی‌ها در پارسال که منجر به آبرسانی بهتر به باغ‌های بادام شد، همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول به باغی از عوامل موثر در بهبود عملکرد درختان بادام در این بازه زمانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار