کد خبر: ۱۱۶۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 01 June 2024

بیژن حیدری به عنوان پرکارترین داور فصل بیست و سوم لیگ برتر حرفه‌ای، دیگر شانسی برای افزایش رکوردش ندارد اما شاید مهمتر از این عدد، توالی قضاوت‌های او باشد که در دنیای فوتبال بی‌نظیر بود.

حیدری از هفته بیست و پنجم تا بیست و نهم ۵ هفته متوالی در فاصله ۲۷ روز حساس‌ترین بازی‌ها را سوت زد و از تک تک این امتحانات سربلند بیرون آمد. او هیچ اشتباه منجر به تغییر نتیجه و اثرگذار در بازی نداشت و این مهر تاییدی بود بر شایستگی و لیاقت این داور همدانی.
اما وقتی اسامی داوران قضاوت بازی‌های حساس هفته سی و دوم لیگ آزادگان اعلام شد، مشخص بود که حیدری شانسی برای افزایش رکوردش به عدد ۶ ندارد. ما یک داور استاندارد و ایده‌آل داریم و مجبوریم او را همه جا خرج کنیم!

لیگ آزادگان به اوج حساسیت رسیده و سه تیم خیبر خرم آباد با ۷۰ ، فجر سپاسی با ۶۷ و چادرملو اردکان با ۶۶ امتیاز تنها تیم‌هایی بودند که در فاصله ۳ بازی به پایان فصل شانس صعود به لیگ برتر داشتند. تیم چهارم جدول یعنی نفت مسجدسلیمان ۵۴ امتیاز داشت و با توجه به ۹ امتیاز باقیمانده از این فصل، رقابت برای کسب دو سهمیه حضور در لیگ برتر تنها محدود به همین سه تیم می‌شد.
پس وقتی دو تیم از این سه تیم، یعنی چادر ملو و فجر باید جدال رودررو را برگزار می‌کردند، این بازی حکم تعیین سرنوشت لیگ آزادگان و لیگ برتر فصل بعد را داشت. باید به کمیته داوران حق داد که بهترین داور خود را خرج این مسابقه کند.

حیدری در این بازی هم روسفید بیرون آمد. این هفته خیبر و چادر ملو با ۶ و ۳ گل رقبای خود را بردند اما برنده بزرگ هفته خانواده داوری بود. اگرچه به خاطر برگزاری این مسابقه گل سرسبد این خانواده یعنی حیدری شانسی برای قضاوت در بازی‌های شنبه لیگ برتر نداشت.

یعنی حیدری نه به خاطر اشتباه یا مصدومیت یا ضعف، بلکه به خاطر نیاز بیشتر فوتبال ایران به حضور او شانس رسیدن به ۶ قضاوت متوالی در ۳۰ روز را در بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای ایران از دست داد. اگرچه همین رکورد ۵ بازی پی در پی او نیز شاید تا همیشه باقی بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار