مدیر امور سینمایی حوزه هنری کرمانشاه:

فروش ۸۵ میلیارد ریالی سینماهای کرمانشاه در سال ۱۴۰۳/ حمایت مسئولین از مقوله فرهنگ صورت نمی‌گیرد

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه از فروش قریب به ۸۵ میلیارد ریالی سینماهای کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ 12 September 2024

محمد جواد کنجوری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، ضمن تبریک روز ملی سینما به جامعه فرهنگی استان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در مجموع ۴۳ عنوان فیلم در سینماهای استان کرمانشاه اکران شده است.
 
وی با بیان اینکه در این بازه پر فروش‌ ترین فیلم اکران شده تگزاس۳ بوده است؛ افزود: سینماهای استان در این دوره بیش از ۱۹۰ هزار مخاطب داشته اند.
 
مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه پرمخاطبین ترین سینماهای استان را به ترتیب پردیس سینما آزادی، فرهنگ و پاز عنوان کرد.
 
کنجوری در خصوص میزان استقبال مخاطبان سینمایی در سال جدید نیز گفت: در سال جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته ایم.
 
وی استقبال مردم شهر کرمانشاه را نسبت به ظرفیت های سینمایی کنونی در نوع خود کم نظیر دانست و افزود: در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد سال جاری سینما آزادی کرمانشاه جزو ۴۰ سینما پرمخاطب کشور قرار داشته و این خود وظیفه ی مسولان ما را سنگین تر می کند.
 
کنجوری با انتقاد از عملکرد مدیران فرهنگی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه مدیران ما با سینما غریبه هستند و هیچگونه حمایتی از سینما ندارند و عملا سینما با ارائه خدمات فرهنگی رایگان در خدمت دستگاه های فرهنگی است.
 
وی ادامه داد: من همین جا از مدیران فرهنگی یک پرسش دارم که آخرین فیلمی که در سینماهای شهرشان دیده اند چه بوده است.
 
مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: کاش یکبار پای دغدغه های اهالی این صنف اعم از تولید و توزیع نیز می نشستند، سینماداران و سینماگران استان سال های متمادی است با دست های خالی در این عرصه خدمت می کنند و عکس های یادگاری و پیام های تبریک آن فقط برای مسئولین و نمایندگان است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت مشکل سینماهای سینماهای استان کرمانشاه جدی است افزود: شهر کرمانشاه در مجموع دارای هشت سالن اکران و ظرفیت ۱۰۰۰ صندلی است و نسبت به سرانه صندلی این عدد فاجعه است.
 
کنجوری در خصوص ساخت پردیس سینمایی پیروزی نیز گفت: سرمایه‌گذاری این پروژه با رقم بیش از  ۱۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است؛ اما باز هم متاسفانه قریب به دو سال است که با بروکراسی های اداری دست و پنجه نرم می کند.
 
مدیر امور سینمایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهای بلیت سینماهای استان ۶۰ هزار تومان و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت بلیت نیم‌بها محاسبه می‌شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند به سامانه گیشه هفت به نشانی www.gisheh7.ir مراجعه کنند؛ به زودی روند فروش حضوری بلیت حذف خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار