جنب و جوش بازار برای تعدیل مالیاتی

بحث مالیات در استان بسیار مورد توجه است و برخی از مدیران و نمایندگان بر این موضوع که میزان مالیات همدان عادلانه نیست مدام بحث و گفت‌و‌گو دارند.
کد خبر: ۲۲۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 03 May 2016
وضعیت مالیات در همدان همواره مورد بحث بوده و هست به طوری که برخی از مدیران و نمایندگان مردم در مجلس و شورا نسبت به افزایش مالیات در استان انتقاد دارند، استاندار نیز به منظور چانه‌زنی برای تعدیل مالیات به تهران رفته است.

به گزارش فارس، بحث مالیات در استان بسیار مورد توجه است و برخی از مدیران و نمایندگان بر این موضوع که میزان مالیات همدان عادلانه نیست مدام بحث و گفت‌و‌گو دارند.

در سال‌های گذشته نماینده مردم همدان در مجلس نهم مدام در اکثر جلسات و سخنرانی‌ها بر این امر تأکید داشت و میزان مالیاتی که از اصناف و فعالان اقتصادی در همدان اخذ می‌شد را عادلانه نمی‎دانست.

چگونگی مالیات در استان و البته بالا رفتن آن مورد انتقاد استاندار همدان نیز قرار گرفته است و این موضوع تا بدان جا جدی شده که استاندار در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان کرد که به همراه مدیر امور مالیاتی و مدیر اقتصاد و دارایی استان قرار است به دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بروند و برای تعدیل مالیات استان همدان چانه‌زنی کنند.

تا اینجای داستان مالیات، تمام مدیران و کارشناسان بر این مهم اتفاق نظر دارند که مالیات استان همدان باید تعدیل شود و زیاد منصفانه نیست اما قصه از جایی جالب شد که خبرگزاری فارس با انتشار خبری از قول «حسین قراباغی» عضو شورای شهر همدان به این موضوع پرداخت که «فشار مالیاتی بر اصناف همدان وجود دارد و این منصفانه نیست»

به دنبال انتشار این خبر که البته قراباغی در جلسه علنی شورای شهر، این مباحث را مطرح کرده بود پای رئیس امور مالیاتی استان و مدیر اقتصاد و دارایی به جلسه علنی شورا باز شد و محمد خلیفه مدیر امور مالیاتی استان به منظور دفاع از خود به شورای شهر آمد.

خلیفه در این جلسه چندین بار بر این امر تأکید کرد که از درآمدهای مالیاتی ارقام مختلفی را به شهرداری‌های استان پرداخت کرده است و حتی این مبحث را نیز مطرح کرد که این ارقام باید در امور عمرانی شهرها هزینه شود؛ شهردار همدان نیز پاسخ داد که همه ارقام برای عمران و آبادانی شهر هزینه شده است.

البته در این خصوص رضا میرزایی دیگر عضو شورای شهر این موضوع را طرح کرد که به دلیل درآمد بالای مالیات در شهر همدان می‎توان رقم پرداختی به شهرداری همدان بیشتر باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در جمع اهالی شورای شهر افزایش میزان مالیات استان را نشانه خوش‌خدمتی خودش ندانست و گفت «مگر می‌شود برای خوش‌خدمتی مالیات بیشتر را قبول کنم و بعد در وصول آن به مشکل بر بخورم؟».

محمد خلیفه در جمع اهالی شورای شهر بر این نکته تأکید کرد که آمار و اطلاعات برخی حساب‌های بانکی به دستش می‌رسد و از مزایای مالیات گفت؛ حتی درخواست کرد شورای شهر میدان، پل و یا خیابانی را با نام «مالیات» نامگذاری کند و یک خودرو با پلاک شخصی در اختیارش گذاشته شود تا به قول خودش دور از ناله و نفرین مردم در شهر تردد کند.

مباحث مربوط به مالیات در استان همدان با همه انتقادات و اعتراض‌ها اما هنوز گره‌ای حل نشده است! نکته مهم اینکه اگر مالیات‌ها وضع مناسبی داشت مورد اعتراض و انتقاد استاندار و تلاش برای چانه‌زنی به منظور کاهش قرار نمی گرفت.

در این سال‌ها که واژه «رکود» در بازار و اقتصاد استان بسیار ملموس و قابل رصد است انتظار می‌رود مدیران استان کمی بیشتر به فکر شهروندان و توسعه شهر باشند و زیر بار برخی مصوبه‌ها و دستورالعمل‌ها نروند چراکه همه این مدیران بالاخره روزی از روی صندلی مدیریت بلند می‌شوند و باید در برابر وجدان خود، افکار عمومی و حضرت حق پاسخگو باشند.

بازار همدان، واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعت استان حال و روز خوبی ندارند و در این اوضاع نامناسب انتظار می‌رود مدیران سعی نکنند همه درآمد دولتی را از محل مالیات تأمین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار