نارضایتی معدنکاران بوشهری از نرخ های جدید شن و ماسه

در این زمینه دولتی‌ها نیز نظرات خود را دارند و عقیده دارند که قیمت‌گذاری بر اساس رویه همیشگی انجام شده است و هیچ گونه تخلفی در این خصوص انجام نشده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 28 June 2015
تابناک بوشهر: موضوع اعلام نرخ معادن شن و ماسه در استان بوشهر در یکی دو ماه گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است.
در پی درخواست مالکان این معادن برای افزایش قیمت‌های فروش دو نوع ماسه شسته و شکسته، از ابتدای سال جاری روند بررسی بهای تمام شده آنها در سازمان صنعت، معدن و تجارت با نظارت و پیشنهاد استانداری و انجمن معادن و صنایع معدنی استان آغاز شده بود و تا چند روز گذشته ادامه داشت.
در نهایت قیمت‌های جدید با 35 درصد افزایش نسبت به نرخ‌های سال گذشته توسط انجمن معادن و صنایع معدنی به واحدهای معدنی استان ابلاغ شد. با این وجود، رئیس این انجمن معتقد است که قیمت‌های اعلام شده برای واحدهای روزخانه‌ای که شن و ماسه شکسته را تولید می‌کنند، همچنان زیان‌ده است و با این وضعیت واحدهای فعال در این زمینه به ورطه ورشکستگی خواهند غلتید.
هم اکنون بر اساس ابلاغیه انجمن معادن و صنایع معدنی استان، قیمت هر تن ماسه شسته 11 هزار و پانصد تومان و هرتن ماسه شکسته 9 هزار و 50 تومان اعلام شده است که به اعتقاد معدن‌کاران، این نرخ‌ها باید بر اساس آنالیز قیمتی انجمن، 15 هزار تومان باشد. البته مسوولان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت می‌گویند آنالیز ارائه شده قیمت‌ها را تا 8 هزار تومان کاهش می‌دهد.
این درحالی است که بر اساس گفته معدن کاران شن و ماسه، نرخ‌گذاری سایر معادن مانند گچ و سنگ لاشه بدون فرایندهای پیچیده و بر اساس پیشنهاد اتحادیه آنها صورت می‌گیرد و معلوم نیست به چه دلیلی تمرکز بر روی معادن شن و ماسه شده است.
گلایه دیگر رئیس انجمن معادن به دخالت نداشتن این انجمن در قیمت گذاری بر می‌گردد و آنها عقیده دارند دولتی‌ها بدون هیچ مستند قانونی در این امر دخالت می‌کنند و نظر انجمن معادن را برای افزایش قیمت نادیده می‌گیرند.
البته در این زمینه دولتی‌ها نیز نظرات خود را دارند و عقیده دارند که قیمت‌گذاری بر اساس رویه همیشگی انجام شده است و هیچ گونه تخلفی در این خصوص انجام نشده است. ضمن اینکه مدیران انجمن معادن و صنایع معدنی در همه روند قیمت‌گذاری حضور داشته اند و پیشنهاد قیمت نهایی را نیز پدیرفته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار