اختصاص ۱۵درصد از عرصه صنایع خوزستان به فضای سبز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به دستور سازمان محیط زیست کشور مبنی بر ایجاد فضای سبز در ۱۰ درصد از مساحت شهرک‌های صنعتی کشور گفت: مقرر شده در خوزستان ۱۵ درصد از عرصه واحدهای صنعتی به فضای سبز اختصاص داده شود. و این فضا توسط صاحبان واحدهای صنعتی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 13 November 2019

اخلاق محمدیان با اشاره به ایجاد ۲۳۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: گسترش فضای سبز واحدهای صنعتی به‌ منظور کاهش آلودگی‌ ناشی از فعالیت‌های صنعتی انجام می‌شود و تاکنون ۲۵۴ هزار اصله نهال در شهرک‌های صنعتی خوزستان کاشته شده است.

وی با بیان اینکه فضای سبز توسط صاحبان صنایع ایجاد می‌شود گفت: گونه‌های درختی و درختچه‌هایی که انتخاب شده بیشتر مناسب کاشت در فضای سبز مناطق گرمسیری و ساحلی است و هزینه نگهداری از آنها نیز پایین است.

محمدیان افزود: با توجه به اینکه خوزستان یکی از استان‌های صنعتی کشور است توسعه فضای سبز در واحدهای صنعتی این استان در افزایش سرانه فضای سبز و سلامت مردم این استان بسیار تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد:توسعه فضای سبز در عرصه تمامی واحدهای صنعتی خوزستان ضروری است و گسترش این فضای ، برای صاحبان صنایع باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا به کاهش آلایندگی در خوزستان بیشتر کمک شود.  

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر وجود دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار