در شرایط جنگ اقتصادی باید جهادی عمل کرد

استاندار فارس گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید جهادی عمل کرد، کوشش مضاعف داشت و کاهش هزینه و افزایش بهره وری و ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۰۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 05 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی،در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در شیراز افزود: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما در جنگ اقتصادی هستیم همه ما باید این موضوع را باور داشته باشیم که در جنگ اقتصادی نیازمند همدلی، اتحاد، وحدت کلمه و تلاش بیش از حد هستیم تا بتوانیم در این میدان به موفقیت دست یابیم.
وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی باید جهادی عمل کرد، کوشش مضاعف داشت و کاهش هزینه و افزایش بهره وری و ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورد.
استاندار فارس، با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه کشاورزی و گردشگری اضافه کرد: علاوه بر این استان فارس توانمندی‌های صنعتی و معدنی برجسته‌ای نیز دارد که روز به روز برای این توانمندی‌ها افزوده می‌شود.
رحیمی گفت: در کنار این، نیروهای مستعد و خوش فکر انسانی نیز در قالب مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی حضور دارند که سرمایه های اصلی کشور و استان محسوب می‌شوند که می‌توانند قطع وابستگی کشور به کالاها، مواد اولیه و قطعات تولید خارج را رقم بزنند.
او ادامه داد: اگر امروز کارخانه ذوب آهن‌فولاد پاسارگاد ما به مرحله تولید شمش فولادی و آهن‌اسفنجی می رسد، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری تامین مواد اولیه معدنی آن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، پیگیر ایجاد شهرک فولاد در کنار کارخانه فولاد و ایجاد شهرک آلومینیوم در کنار کارخانه آلومینیوم هستیم.
استاندار فارس اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از کارخانه نوآوری در استان خواهیم بود که با راه‌اندازی آن و تجمع و گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و افراد خلاق و دارای ایده در این مرکز می‌توانیم توسعه رو به جلو و پرشتابی را تجربه کنیم.

عقد تفاهم‌نامه همکاری ۶ جانبه در حاشیه این نمایشگاه
در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استانداری فارس، پارک علم و فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شد.
این تفاهمنامه برای تحقق اهداف مقرر در سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی علم و فناوری و رونق تولید در جهت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید و همسو با اهداف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در توسعه همه جانبه صنایع پیشرفته منعقد ‌شد.
از جمله موضوعات و موارد همکاری مندرج در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور در زمینه صنایع پیشرفته طبق سیاست‌گذاری مشترک، برگزاری رویدادهای نوآورانه، دوره های آموزشی تخصصی و برنامه‌های آموزشی و ترویجی مرتبط با توسعه صنایع پیشرفته در سطح استان فارس اشاره کرد.
مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع پیشرفته کشور و مرتبط با حوزه نیازها و فعالیت‌های صندوق، همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور مورد حمایت دانشگاه در زمینه صنایع پیشرفته طبق سیاست‌گذاری مشترک، همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش‌های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ و همایش‌های خارجی از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم‌نام است.
از جمله تعهدات دستگاه های طرف تفاهم‌نامه نیز که به آن اشاره شده می‌توان به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت عملیاتی نمودن مفاد تفاهم‌نامه‌ها و تعهدات ناشی از تفاهم‌نامه با به‌کارگیری بهترین روش و اصول متداول علمی، فنی و مالی و براساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول و معرفی طرح‌های واجد شرایط و مورد تایید به صندوق در جهت موضوع تفاهم‌نامه اشاره کرد.
بر اساس این تفاهم‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز متعهد می‌ شود که از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم‌نامه استفاده کند و تعهدات ناشی از تفاهم‌نامه را با به‌کارگیری بهترین روش و اصول متداول علمی، فنی و مالی و براساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول انجام دهد.
افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استان جهت تسهیل امر خدمت رسانی، برگزاری جلسات توجیهی برای متقاضیان و تشریح شرایط و ضوابط کلی اعطای تسهیلات، آموزش، مشاوره و ارزیابی مالی و اقتصادی طرح‌های معرفی شده از سوی استانداری برابر ضوابط صندوق و اعطای تسهیلات مالی به واحدهای فناور، شرکتها و صاحبان ایده های فناورانه معرفی شده از سوی استانداری در راستای موضوع تفاهم‌نامه برابر ضوابط صندوق از دیگر تعهدات صندوق است.

نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید تا شنبه ۱۶ آذرماه جاری در شهرک گلستان شیراز برپا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار