روغن زیتون با این مارک تقلبی است

روغن زیتون با نام تجاری «شرکت زیتون و روغن زیتون سنتی رودبار» تقلبی است.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پرند مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: در پی دریافت شکایت مردمی مبنی بر توزیع روغن زیتون بی کیفیت با نام تجاری «شرکت زیتون و روغن زیتون سنتی رودبار» با قیمت بسیار پایین و بدون مجوز‌های بهداشتی، روغن مورد نظر نمونه برداری و به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشکده علوم پزشکی لارستان ارسال شد.

او ادامه داد: پس از انجام آزمون‌های تخصصی دقیق و بررسی‌های لازم بر روی نمونه این روغن زیتون، تقلبی بودن آن محرز شد.

پرند اضافه کرد: روغن‌ها و چربی‌های خوراکی سهم قابل توجهی از رژیم غذایی انسان را تشکیل می‌دهند و بیش از ۹۰ درصد روغن‌های خوراکی تولیدی در جهان، به عنوان غذا یا جزئی از فرمولاسیون فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شوند.

او بیان کرد: ویژگی‌های روغن‌ها و چربی‌هایی که در تغذیه انسان به کار می‌رود باید به گونه‌ای باشد که سلامت مصرف کننده را تهدید نکند بنابراین توجه به کیفیت روغن و محصولات حاوی روغن‌های خوراکی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشکده علوم پزشکی لارستان به شهروندان توصیه کرد: توجه به نام محصول، توجه به نام و نشانی تولید کننده و بسته بندی کننده، شماره پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو، مواد تشکیل دهنده فرآورده، تاریخ تولید و انقضای درج شده و شرایط نگهداری بر روی چسب را هنگام خرید روغن خوراکی مدنظر قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار