500 هکتار از زمین های پاسارگاد زنده شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: عملیات بذرکاری و احیای ۵۰۰ هکتار از مراتع چاه سید احمدی و دشت چاه‌گو شهرستان پاسارگاد با اعتبار صندوق توسعه ملی آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 03 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالحسن صمدنژاد افزود: برای اجرای پروژه احیای مراتع چاه سید احمدی و دشت چاه گو شهرستان پاسارگاد مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

در مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به احیای عرصه های مرتعی منطقه حوزه آبخیز سرپنیران در بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد از قول این مقام آمده است: عملیات بذرکاری و احیای این عرصه ها با کاشت گونه های بومی گیاهان دارویی و علوفه ای شامل آنغوزه ، باریچه ، کُما ، موسیر و سکاله در حال انجام است که با توجه به پیش بینی ها عملیات اجرایی این پروژه تا ۲ هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس همجنین با تاکید بر اهمیت عرصه‌های مرتعی به عنوان خاستگاه مهم گیاهان دارویی و علوفه ای گفت: احیای مراتع ارزشمند موجب ارتقای معیشت بهره برداران و مردم بومی و همچنین حفاظت بهتر از این عرصه ها خواهد شد.

صمدنژاد افزود: برای تقویت و بهره‌برداری اصولی از مراتع ، مشارکت بیشتر مردم در حفظ و توسعه پوشش گیاهی اهمیت دارد.

سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار