اجرای 13 هزار برنامه بمناسبت هفنه دفاع مقدس در فارس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اعلام کرد که با هماهنگی نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی بیش از ١٣ هزار برنامه در هفته مقدس در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 13 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سعید کوشکی با حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: ۹ درصد از مجموع رزمندگان و ۷.۵ درصد از شهدای کشور در فارس حضور دارند و بیش از ١٣۵ یادمان شهدا نیز در استان احداث شده است.

او افزود: موزه دفاع مقدس استان فارس تنها موزه‌ای است که پس از تهران دارای مجوز است و در تلاش هستیم تا به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه‌های دفاع مقدس مطرح شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: از سال ۱۳۷۸ عملیات عمرانی ساخت موزه دفاع مقدس آغاز شده و برای احداث ساختمان گالری آن ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و از دو سال پیش کار محتوا آرایی موزه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

کوشکی خاطرنشان کرد: پیش‌ از اجرای پل کابلی ولیعصر قرار بود این موزه با یک تونل به پارک ولیعصر متصل و با اتصال آن یک فضای ۹هکتاری ایجاد و انبارهای سر راه آن هم تملک شود.

او عنوان کرد: سایت فعلی یک مجموعه ۱۶هزار متر مربعی است که در صورت تکمیل به یک مجموعه ۴هکتاری افزایش می‌یابد.

کوشکی همچنین اعلام کرد که در صورت تامین اعتبارات و رفع مشکلات، باغ موزه دفاع مقدس فارس خردادماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین تجلیل از بیش از ۱۴۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس، تدوین دانشنامه دفاع مقدس با ۲۲۰۰مقاله و راه‌اندازی مرکز انتشارات دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس فارس را از برنامه‌های شاخص امسال هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار