تابناک- اخیرا اعضای شورای شهر بندرعباس انتقاداتی را متوجه شهردار بندرعباس کرده اند که شائبه هایی را تقویت می کند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 14 December 2021


به گزارش سردبیر تابناک هرمزگان؛ ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس در همان شب اول تحلیف و آغاز به کارش انتظار تا روزهای بعدی را کنار گذاشت ودر حالی که چند متر آن طرف تر عباس امینی زاده شهردار وقت بندرعباس آخرین جلسه خود را با مدیران و معاونینش برگزار کرده بود تا پاسی از شب اعضای شورا نشستند و رای به برکناری و خداحافظی با عباس امینی زاده دادند و مهندس ارجمند را بعنوان سرپرست و موقتا تا انتخاب شهردار جدید منصوب کردند.
شورایی ها برای انتخاب شهردار حداکثر ۲ هفته زمان مشخص کرده بودند و کار بررسی کاندیداها از همان روزهای اول آغاز شد و نهایتا مهدی نوبانی با اکثریت آرا ۱۰ رای از ۱۱ رای به عنوان شهردار بندرعباس سکاندار بلدیه بندرعباس شد.
نوبانی که با عنوان شهردار جهادی، انقلابی و جوان انتخاب شده بود با اینکه بنا بود همزمان با مراسم تکریم و معارفه استاندار هرمزگان در حضور وزیر کشور معارفه شود اما به ظاهر با کارشکنی های شهردار سابق حتی مراسم معارفه ای نیز برایش برگزار نشد با یک آغاز به کار معمولی مدیریت شهر را در دست گرفت و کار خود را آغاز کرد.
در مدت زمان کمی از حضور شهردار جدید بندرعباس با کوله باری از مشکلات، بدهی ها، شکایات، نیروهای مازاد، مطالبات بر زمین مانده که یادگار دوران مدیریت سابق شهرداری است به یک باره شاهد چرخش برخی از اعضای شورا بر علیه شهردار شدیم؛ به ظاهر شکست سناریوی انتصابات در استانداری هرمزگان برای جریان مدعیِ مدیریت استان که به طمع پست های بالاتر شهرداری را به دیگران هبه کرده بود؛ دوباره شاخک ها را برای در دست گرفتن شهرداری تیز کرده است و برخی از اعضا هم که عهد اخوتی دیرینه با این جریان دارند نوک پیکان خود را از همین ابتدا برای ناکارآمد نشان دادن مهدی نوبانی به سوی او متمایل کردند.
انتقاداتی که متاسفانه بوی سهم خواهی و شائبه اینکه اعضای شورا شخص دیگری را برای انتصاب در شهرداری در نظر گرفته است را تقویت کرده است.
از طرفی دیگر؛  رفتار اعضای محترم پارلمان شهری بندرعباس گاها این مطالب را القا می کند که آن ها نتوانسته اند در انتصابات دوره جدید شهرداری گزینه های مدنظر خود را بر کار بگمارند و یحتمل رضایت اسپانسرها در این دوره جلب نشده است چرا که مهدی نوبانی عزم خود را جزم کرده است که بار شهرداری از اینی که هست سنگین تر نشود و اجازه ورود نیروهای جدید از بیرون چه در سطح مدیران و چه در سطح پرسنل را نمی دهد و می توان از افتخارات او دانست که تمام مدیران انتصابی اش از بدنه تخصصی خود شهرداری بندرعباس بوده است.
نوبانی اولویت خود را در بدو ورود به شهرداری بندرعباس را اکرام ارباب رجوع و افزایش معیشت کارکنان دانسته است و با وجود اینکه همه ساله در این فصل شاهد تجمعات گسترده کارگری به جهت تاخیر در پرداخت حقوق ها بودیم توانسته است تا حد امکان حقوق پرسنل را به روز کند البته که بسته شدن حساب های شهرداری با دستور قضایی را نمی توان به عملکرد جناب نوبانی گره زد چرا که تمام قراردادها و مسائل حقوقی در دوران پیش او اتفاق افتاده است و فقط صدور حکم یا شاید اجرای حکم به دوره شهردار جدید موکول شده است.
علی ای حال باید به سمع و نظر اعضای ساعی و پر تلاش شورای اسلامی شهر بندرعباس رسانده شود که در لیست حضور غیابشان تجدید نظری داشته باشند چرا که شهردار بندرعباس ۶ روز نه بلکه حداکثر ۳ روز کاری غیبت داشتند، که روزی از آن را در معیت ۴ تن از اعضای شورا(سید علی رضا موسوی، شیخ عبدالرضا حیدری، یعقوب دبیری نژاد، عیسی عباسی) در تهران حاضر در اولین همایش ملی شهر و پیشرفت؛ روزی بازدید از شهربازی هایی در تهران برای الگو گیری از آن ها و روزی نیز جهت نشست مهم شهرداران شهرهای خلاق کشور در شهر رشت حضور پیدا کردند و روزهای جمعه و پنج شنبه هم که ایام تعطیل و حق قانونی هر کسی است که به دلخواه از آن استفاده کند.
شهردار بندرعباس حتی روز سه شنبه ی هفته ای که می گویند شش روزش را در شهر نبوده است در شهرداری حاضر شده و دیدارهای مردمی خود را نیز برگزار کرده است.
او در سفر به تهران نشستی نیز با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار کرده است و در این دیدار بر توسعه نوار ساحلی با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی تاکید کرده است که به واقع یکی از مطالبات مردم هرمزگان و بندرعباس است.
دفاع حجت الاسلام والمسلمین حیدری سراجی از شهردار بندرعباس در صحن علنی شورا و نمایش نامه ماموریت جناب نوبانی در مقابل انتقادات به دلیل غیبتش و اینکه او قبل از سفر به تهران حکم ماموریت خود را به استانداری هرمزگان ارسال کرده است و با هماهنگی راهی این سفر شده است نیز دلیلی دیگر بر این مدعا است.

انتقاد حق اعضای شورا است اما رعایت جانب انصاف نیز حق کسی که مورد انتقاد واقع می شود.
انتهای پیام/سردبیر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار