سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان مرگ و میر بیماران دارای علائم کرونا در این استان رو به افزایش بوده و در روزهای اخیر ۲ رقمی شده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 17 February 2022

پژمان عقدک افزود: میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در اصفهان با سرعت عجیبی در حال افزایش است و از صفر در ابتدای بهمن به بیش از ۱۰ مورد در روزهای اخیر رسید.

وی بابیان اینکه در ابتدای بهمن جاری، میزان مرگ‌ومیر قطعی کرونا در اصفهان به صفر مورد رسیده بود، اظهار داشت: با شیوع سویه اُمیکرون و ایجاد موج ششم کرونا میزان مرگ‌ومیر قطعی و مشکوک کرونا نیز در استان افزایش یافت و بیماران قطعی مبتلابه کووید-۱۹ حدود ۷۵ درصد از موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تشکیل می‌دهند.

عقدک با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد از افراد فوت‌شده براثر کرونا در اصفهان واکسن کووید-۱۹ را نزده بودند، اضافه کرد:در بین سایر افراد فوت‌شده براثر کرونا که دُزهای اول تا سوم واکسن را دریافت کرده بودند کمترین موارد مرگ‌ومیر مربوط به افرادی است که سه دُز را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت سه دز واکسن کرونا، احتمال ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر براثر کرونا را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت که واکسن جلوی ابتلا به بیماری را می‌گیرد بلکه مقاومت بدن را افزایش می‌دهد و از شدت بیماری می‌کاهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه برای سویه اُمیکرون، تزریق سه دز واکسن کرونا اهمیت دارد، توضیح داد: اگر فردی ۲ دز واکسن را زده باشد و ۲ هفته از آن گذشته باشد ۲۵ تا ۳۰ درصد در برابر سویه امیکرون ایمنی دارد اما اگر دز سوم را تزریق کند ایمنی او تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به افزایش موارد سرپایی و بستری کرونا در اصفهان، خاطرنشان کرد: نگاهی به آمار روزهای اخیر نشان می‌دهد که با پیک سختی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ مواجه هستیم  و افرادی که سه دز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند به‌شدت متضرر می‌شوند.

وی بابیان اینکه در زمان حاضر حدود ۶۵ درصد از تست های کرونا، مثبت است، ادامه داد: بر اساس آمار بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین(ع) از ابتدای شیوع سویه امیکرون تاکنون سه کودک براثر این ویروس فوت کردند که بیماری زمینه‌ای هم داشتند.

عقدک با تاکید بر اینکه در زمان حاضر در بیمارستان‌های استان اصفهان برای پذیرش بیماران کرونایی با مشکل مواجه نیستیم و تا ۲ برابر آمار فعلی نیز ظرفیت پذیرش داریم، گفت: پیش‌بینی‌های لازم و تعامل با بیمارستان‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم در صورت افزایش مجدد آمار انجام‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :