رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از بازگشت ۲۷ محکوم به قصاص از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شورای حل اختلاف استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 20 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «پرویز توسلی‌زاده» روز یکشنبه از بازگشت ۲۷ محکوم به قصاص از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با گذشت اولیای دم و همچنین تلاش‌های مسئولان قضایی، شوراهای حل اختلاف، مصلحین، ریش سفیدان و بزرگان و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش، ۲۷ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: شوراها همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از مهم‌ترین سیاست‌های قوه قضاییه است، تأکید کرد: به تأسی از سیره اهل بیت و با کمک معتمدین، ریش سفیدان، علما و ائمه جماعات با محوریت توسعه حل اختلاف در راستای مصالحه پرونده‌های قتل، اقدامات مثمر ثمر و مطلوبی صورت گرفته و امید است در ماه پایانی سال نیز شاهد روند رو به رشد و افزایش صلح و سازش در استان کرمانشاه باشیم.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار