به گزارش ایسنا، ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای کسانی که خدمت سربازی خود را در سپاه پاسداران سپری کرده‌اند، حذف شد.

وزارت‌خانه‌های امورخارجه و امنیت داخلی به همراه دادستانی کل آمریکا طی یک دستورالعمل به ماموران مرزبانی این کشور اجازه داده‌اند برای افرادی که خدمت سربازی اجباری خود را در سازمانی که از سوی دولت آمریکا به‌عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود، سپری کرده‌اند، روادید سفر به آمریکا صادر شود.

این دستورالعمل می‌تواند بر روند صدور ویزا برای کسانی که به دلیل خدمت وظیفه در سپاه پاسداران از دریافت ویزای آمریکا محروم شده‌اند، اثرگذار باشد.

بنابر گزارش نشریه رسمی اطلاع رسانی‌ دولت آمریکا، در دستورالعمل این وزارت‌خانه‌ها آمده است که این متقاضیان صدور ویزا می‌بایست ثابت کنند که خدمت سربازی‌شان داوطلبانه نبوده است و آنها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نیستند.

همچنین در این دستورالعمل که بدون اشاره مستقیم به نام سپاه پاسداران ایران آمده است که صدور ویزا برای چنین افرادی پس از انجام "تمامی بررسی‌ها" درباره سابقه‌شان و تحقیقات امنیتی کامل بلامانع است.

به گزارش ایسنا، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۹۸ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. بر اساس این تصمیم سپاه پاسداران و نهادها و مؤسسات وابسته به آن هدف تحریم‌های اقتصادی آمریکا هم قرار گرفتند.

در این دستورالعمل جدید دولت آمریکا، اگرچه نامی از سپاه پاسداران به میان نیامده است اما براساس آن منع صدور رویداد سفر برای افرادی که در سپاه پاسداران دوران سربازی خود را گذارنده‌اند، لغو شده است.