به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور کشورمان در جلسه صبح امروز - شنبه 4 تیر 1401 - ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹، از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در طول دو سال اخیر قدردانی کرد و اقدامات آنها در صیانت از جان مردم را امیدآفرین خواند.

وی گفت: اگر امروز شاهد وضعیت متفاوتی به لحاظ شیوع کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان هستیم و در دل مردم از بابت بازگشایی کسب و کارها و مراکز آموزشی امید به وجود آمده، این از لطف خداوند و ثمره ایثار و تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرستاران و کادر درمان است.  تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور است،  وزیر بهداشت این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

رییسی با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا گفت: اینکه میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود. از آحاد مردم می‌خواهم  در مراکز درمانی و بهداشتی و اماکن عمومی پرتردد و پر ازدحام و همچنین وسایل نقلیه، همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضع موجود تثبیت شود.  استمرار اطلاع‌رسانی و آموزش درباره بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن  امری ضروری است. آموزش عمومی درباره یک بیماری مسری مثل کرونا، مسئله‌ای مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.  بحمدالله امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسئله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوج‌گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.