مدیرکل پدافند غیرعامل :
نورخدا قاسمی در همایش پدافند زیستی و تهدیدهای حوزه آب در اراک افزود: منابع پایه از سرمایه های مهم کشور است و فرهنگ سازی و آموزش در مدیریت مصرف این منابع از قدرت های نرم محسوب می شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ 05 March 2015
نورخدا قاسمی در همایش پدافند زیستی و تهدیدهای حوزه آب در اراک افزود: منابع پایه از سرمایه های مهم کشور است و فرهنگ سازی و آموزش در مدیریت مصرف این منابع از قدرت های نرم محسوب می شود.

وی توضیح داد: خشکسالی های اخیر و شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک در استان مرکزی ضرورت پرداختن علمی و هدفمند به مدیریت مصرف و مباحث مرتبط با آن را دو چندان کرده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای آمادگی غیرنظامی و دفاع از هرآنچه به عنوان سرمایه و زیرساخت محسوب می شود است و آب که از چالش های قرن کنونی است یکی از شاخه های مهم در حوزه پدافند زیستی است.

قاسمی اظهار کرد: یکی از موضوعات در حوزه پدافند غیرعامل آب ، پرداختن به تهدیدهای بیوتروریسم است که در این عرصه آموزش های لازم به دستگاه های متولی داده شده و مراقبت های لازم نیز انجام می شود.

وی توضیح داد: در کشور ایران هرگاه فشار و جنگ و تحریم بوده به دنبال آن سادگی و خوداتکایی از راه رسیده و هرآنچه به عنوان پیشرفت دفاعی در عرصه فضا، دریا، زمینی و هوایی کسب شده در سایه تعهد و تکیه برخوداتکایی بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی عنوان کرد: با بروز خشکسالی ها نیز کشور به سمت توسعه اقدامات اصلاحی و بهبود مدیریت مصرف آب پیش خواهد رفت.

در این همایش یک روزه موارد و زمینه های موجود در مدیریت مصرف آب و تهدیدهای ناشی از کاهش منابع آبی از منظر پدافند غیر عامل ارزیابی و بررسی شد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و فقط با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه های امن است.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسوولیت برعهده دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار