فرماندار شهرستان چوار:
فرماندار شهرستان چوار گفت: بهسازی مسیر ایلام - چوار به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 27 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم یعقوبی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین عملیات بهسازی و قیرپاشی محور روستای بان خشک - ریزه وند در حال انجام است که حدود هفت کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و ساخت پل نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه بهسازی مسیر روستای چم ژیه نیز در سه نقطه در حال انجام و ۱۲۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته است، تاکید کرد: عملیات بهسازی محور حاج بختیار - پارده به طول ۱۰ کیلومتر و با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است. 

فرماندار چوار با اشاره به اینکه ۱۵ کیلومتر از مسیر ایلام - ایوان نیز برای اربعین خط کشی شده است، یادآور شد: ۵۰ میلیارد ریال از سوی ستاد بحران برای بهسازی پل‌های بخش بولی اختصاص یافته است.

رفع مشکلات آب شرب چوار و روستاهای تابعه در دست اقدام است

یعقوبی به اقدامات انجام‌شده در خصوص رفع مشکلات آب شهرستان اشاره کرد و افزود: ایجاد مخزن آب ۲ میلیون لیتری برای شهرستان چوار با قرارداد ۵۷ میلیارد ریال، آب‌رسانی با تانکر به روستاهای شهرستان، ایجاد مخزن آب و لوله گذاری در روستای میرمکان با اعتبار هشت میلیارد ریال و آغاز عملیات آبرسانی به روستاهای آبزا، پلک گردل، پلک لک، مله‌سیه، پلکانه، بان امرود، چغاکبود، بهارستان، چنارگ، شهرک شهید رجایی، حاج بختیار، بانسرو و پارده از اقدامات انجام‌شده در حوزه آب شهرستان است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای لوله‌گذاری و ایجاد مخزن در شهرستان چوار تخصیص یافته است، اضافه کرد: برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی و واحدهای راکد، رایزنی و پیگیری‌های مستمری صورت گرفته و براساس دستور استاندار، آب برق و گاز خانه باغ‌های شهرک صنعتی قطع و در تلاشیم واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند.

۷۰ میلیارد ریال بودجه اربعین به چوار اختصاص یافت

فرماندار چوار تصریح کرد: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در بحث اربعین به شهرستان چوار اختصاص یافت و این اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های اربعین بوده همچنین بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز جهت بهسازی ساختمان بخشداری گنجوان و تجهیز فرمانداری شهرستان اختصاص‌یافته است.

یعقوبی با بیان اینکه با دستور استاندار ایلام، ادارات ارشاد، تبلیغات اسلامی، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان مستقر شدند، گفت: استقرار ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بنیاد شهید نیز در حال پیگیری است‌ و قول مساعد جهت استقرار این ادارات توسط مدیران ذیربط داده شده‌است.

وی در ادامه با اشاره بر لزوم استقرار اداره امور مالیاتی در شهرستان با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی تأکید کرد: در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی منطقه با حضور استاندار و مدیران مربوطه، رایزنی‌ها و پیگیری‌ها به منظور ایجاد اماکن ورزشی و آموزشی، کمک به طرح‌های هادی در شهرستان چوار، به‌کارگیری نیروهای بومی و غیره صورت گرفته است. 

برخورداری ۱۰۰ درصدی روستاهای چوار از نعمت برق 

یعقوبی به بهسازی شبکه برق شهرستان و روستاهای منطقه به‌عنوان یکی از مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: جهت تحقق این مطالبات، هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای منطقه از نعمت برق برخوردارند و برق‌رسانی به روستای بان زیارت نیز به‌زودی انجام می‌شود. 

وی به اقدامات انجام‌شده در حوزه عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: آب‌رسانی سیار و تقسیم نهاده‌های دامی در بین عشایر منطقه از جمله اقداماتی است که طی ماه‌های گذشته در مناطق عشایرنشین انجام‌شده است.

فرماندار چوار به احداث یک دهنه پل در منطقه گله‌جار اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در دست ساخت بوده و آسفالت روستاهای گلزار، گلزار حداد و گلزار هرکبود نیز در حال انجام است.

یعقوبی به اجرای طرح هادی در تعدادی از روستاهای شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح هادی در روستای قبله از توابع بخش بولی هم‌اکنون در حال انجام است و لای‌روبی رودخانه های روستاهای شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

تخصیص ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه چوار

فرماندار چوار با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی در مجموع برای شهرستان ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است، اظهار داشت: تکمیل مسجد جامع شهر چوار به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه در دستور کار قرار دارد و جهت تحقق این مهم  ۸۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و این پروژه در سال جاری تکمیل خواهد شد.

یعقوبی به افتتاح کارخانه تولید آب‌معدنی با کمک بخش خصوصی و اشتغالزایی برای ۱۳ نفر اشاره و اضافه کرد: ساخت، نصب و راه‌اندازی پکیج تولید نیتروژن با روش psa، تست اجراء و نصب سیستم حفاظت الکترونیک، ب رت ر و فیت سیستم کنترل و تجهیزات LP مسیر سوخت و هوای بویلرها و همچنین F&G از جمله پروژه‌های پالایشگاه گاز محسوب می‌شود که در هفته دولت و با بر ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار، کلنگ‌زنی خواهد شد.

تلاش برای رفع مشکل آب شرب چوار

فرماندار چوار ادامه داد: احداث مخزن و شبکه توزیع روستای میرمکان با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار، احداث مخزن سه هزار متر مکعبی روستای آوه‌زا با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار، احداث چشمه و خط انتقال روستای چم‌ژیه با هفت میلیارد ریال اعتبار و احداث چشمه شیرین آب بخش بولی با یک ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ازجمله پروژه‌هایی است که طی هفته دولت افتتاح می شوند.

یعقوبی به پروژه‌های پالایش گاز ایلام نیز اشاره و تصریح کرد: اسکرابر واحد SRU با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، اصلاحیه پاپینگ کمپرسور هوا با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار، باز چرخانی آب خروجی سیستم پساب برای مصارف غیربهداشتی با ۱چ میلیارد ریال اعتبار و فاز اول تسطیح و بتن‌ریزی محوطه شوتینگ گوگرد با ۳۳ میلیارد ریال اعتبار از جمله این پروژه‌ها است.

فرماندار چوار به اجرای خط انتقال و شبکه و مخزن بتنی ۱۰۰ مترمکعبی میرمکان، خط انتقال و شبکه و مخزن بتنی ۲۰۰  مترمکعبی دارتوت، شبکه سرچم دهارون، مخزن بتنی ۲۰۰ مترمکعبی پاچم دهارون، بهسازی چشمه گنجوان، اجرای خط انتقال و شبکه و مخزن بتنی ۱۰۰ متر مکعبی پلک لک، خط انتقال و شبکه و مخزن بتنی ۵۰ متر مکعبی پلک گردل، ساخت مخزن بتنی ۳۰۰ متر مکعبی آبزا، ساخت مخزن بتنی ۳۰۰ متر مکعبی چشمه سرخ، اجرای خط انتقال به گله جار گلزار، اشاره کرد و یادآور شد: اجرای خط انتقال به روستاهای بخش مرکزی به طول ۱۵ کیلومتر، ساخت ایستگاه پمپاژ روستای چگا، ساخت مخزن بتنی ۲۰۰ مترمکعبی حاج بختیار و شهرک شهید رجایی، احداث مخزن بتنی ۱۰۰ مترمکعبی روستای بهارستان و ساخت مخزن بتنی ۵۰ متر مکعبی روستای پلکانه، از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب شرب در منطقه است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار