رئیس مرکز بهداشت قم از انجام هشت هزار و ۱۱۶ مورد نظارت بهداشتی در ایام محرم و صفر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 18 September 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر سیامک محبی با ارائه گزارشی از اقدامات گروه بهداشت محیط دانشگاه در ماه‌های محرم و صفر امسال اظهار کرد: تعداد کل بازدید‌های صورت گرفته طی این مدت هشت هزار و ۱۱۶ مورد بوده است.

رئیس مرکز بهداشت قم  ادامه داد: این بازدید‌ها شامل ایستگاه‌های صلواتی، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، بازدید‌های مشترک انجام شده با سایر دستگاه‌ها؛ بازدید موارد کلر سنجی آب آشامیدنی؛ بازدید از موارد نمونه برداری مواد غذایی بوده است.

او با بیان اینکه این بازدید‌ها حاکی از تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر بوده است، عنوان کرد: مقدار مواد غذایی معدومی یا از مسیر مصرف و عرضه خارج شده باشد (کلیوگرم/لیتر) شش هزار و ۷۰۹ کیلو بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین مراکز و اماکن پلمب شده را ۲۱ مورد و تعداد اخطار تعطیل و اخطاریه بهداشتی را ۷۸۳ مورد عنوان کرد و افزود: اقداماتی که از سوی گروه بهداشت محیط در دهه پایانی ماه صفر و اربعین حسینی انجام خواهد شد شامل نظارت بر  محل‌های برگزاری مراسم ها، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و تجمعات و همچنین نظارت بر محل‌های پخت وپز و آشپزی و تذکرات لازم در خصوص مسائل مرتبط با بهداشت و ایمنی موادغذایی و...  بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار