شهرری - تابناک تهران - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: این بنیاد در حد توان به طرح خدمات در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک با عنوان "با یار" کمک و در آن مشارکت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 18 October 2022

به گزارش تابناک تهران، سید پرویز فتاح روز سه شنبه در بازدید از آسایشگاه خیریه کهریزک به خبرنگاران گفت: طرح بایار، ایده جدیدی است که آسایشگاه کهریزک برای ارائه خدمات به سالمندان در منزل طراحی کرده است و با توجه به آینده کشور و بحث سالمندی، به نظر راهی به غیر از خدمت رسانی به این گروه از جامعه در سطح منازل نداریم.

وی اضافه کرد: چه میزان می توان در آینده آسایشگاه و خانه سالمندان برای خدمت رسانی به جامعه سالمندی ساخت؟ در حالی که در خانواده ها، محیط گرم خانه و خانواده حضور دارند و فرهنگ ایرانی نیز چنین مساله‌ای را می طلبد.

فتاح با بیان اینکه استفاده از طرح حمایت از سالمندان در منزل، نیازمند فرهنگسازیُ ابراز و لوازم است، اظهار داشت: بنا شد مسئولان این آسایشگاه طرح را برای بررسی به بنیاد مستضعفان ارسال کنند، اکنون در شروع کار قرار دارد و ما سعی می کنیم در آن مشارکت داشته باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به دیگر خدمات این نهاد برای حمایت از محرومان اشاره کرد و از توزیع بیش از یک میلیون بسته لبنی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده های نیازمند خبر داد.

فتاح سهم بهزیستی را ۲۵۰ هزار بسته، کمیته امداد ۵۰۰ هزار و موسسات خیریه و گروه های جهادی را نیز بیش از ۳۵۰ هزار بسته لبنی برشمرد و خاطرنشان کرد: با افتخار سهم چهار هزار بسته آسایشگاه کهریزک را خودم تحویل می دهم تا در میان مددجویان و کارکنان این موسسه توزیع شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در زمینه مسئولیت این نهاد برای رسیدگی به مناطق حاشیه نشین کشور گفت: در این زمینه برای جلوگیری از تداخل، تقسیم کار شده و بناست مسئولیت مشهد، چابهار و چند شهر دیگر با بنیاد مستعضفان باشد.

وی در خصوص رسیدگی به مناطق حاشیه نشینی استان تهران نیز اعلام کرد: این بخش از کار به دیگر سازمان ها و دستگاه ها محول شده است اما در صورت لزوم و تقاضا، بنیاد مستعضفان در این بخش نیز حاضر به همکاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار