خواص حرز امام جواد (ع) بسیار زیاد است و تا هشتاد خاصیت برای آن شمرده شده است که یکی از آن ها، در امان ماندن از وسوسه یا همان وسواس است که در بخشی از متن حرز کبیر امام جواد (ع) که روی پوست‌آهو نوشته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۵ 25 December 2022

رفتار‌های تکراری مثل بررسی بیش از حدّ خود در آینه، رفتار‌های اطمینان خواهانه مثل قسم دادن، افسردگی، مشکل مداوم با دور انداختن وسایل قدیمی و استفاده شده، پرخاشگری، شستشویِ مکرّر لباس‌ها، ترس از میکروب و آلودگی، خود آزاری حساسیّت بیش از اندازه نسبت به نظمِ اشیاء و مقایسه مداوم خود با افراد دیگر از علائم وسواس می‌باشد.

وسواس در قرآن کریم

لفظِ وسوسه که ذکر آن در قرآن کریم آمده است از دیدگاه علمای مذهبی به معنی بسیار وسوسه کننده است. وسواس در قرآن کریم و کلماتی از این ریشه در ۵ جا آمده است از جمله: آیه‌۲۰ سوره اعراف، آیه‌۱۲۰ سوره طه و آیه ۴ سوره ناس که معنای ظاهری آن خیال یا فکر ناشایستی است که شیطان در قلب انسان می‌افکند.
به محض مشاهده این علائم اقدام کنید!
خواص حرز امام جواد (ع) بسیار زیاد است و تا هشتاد خاصیت برای آن شمرده شده است که یکی از آن ها، در امان ماندن از وسوسه یا همان وسواس است که در بخشی از متن حرز کبیر امام جواد (ع) که روی پوست‌آهو نوشته می‌شود.

حرز امام جواد علیه السلام

دعا یا حرز امام جواد (ع) یکی از معتبرترین دعاها، نزد علما و بزرگان شیعیان محسوب می‌شود.
حرز امام جواد (ع) به دو صورت صغیر و کبیر معروف شده است.
حرز صغیر یا کوتاه به دعای یا نور یا برهان نیز معروف است و تنها یک سطر می‌باشد.
در ذیل متن آن ذکر شده است:
یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ
در دعای یا نور یا برهان امام جواد (ع) می‌فرمایند که خودتان را به این متن حرز کنید؛ که اگر لشکریان ترک و روم تو را ملاقات کنند و همه شان همراه با تمام اهل زمین ضد تو به پا خیزند.
به تو بدی از آن‌ها نخواهد رسید و از همه آن‌ها محفوظ خواهی‌ماند.
به محض مشاهده این علائم اقدام کنید!
پیش از استفاده دعای حرز امام جواد (ع)، رعایت این نکات توصیه می‌شود.
نکته اصلی برای استفاده این دعا این می‌باشد که بدانید هدف اصلی شما از تهیه حرز امام جواد چیست؟
دعای حرز جواد علیه السلام شما را در تحت حفاظت پروردگار جهانیان قرار می‌دهد.
پس هیچ شخص و هیچ چیز را در سود و زیان خودتان غیر خدا موثر ندانید.
اتفاقاتی که حضرت معبود به دلیل رحمتش از شما دور می‌سازد به چیز‌هایی مانند شانس و مهارت خود و مسایلی از این دست نسبت ندهید.
به خاطر این نعمتش شاکر پروردگار باشید و همواره خویش را تحت عنایت و مصونیت او بدانید.

حرز امام جواد (ع) برای کودکان

دعا‌هایی که بسیاری از آن‌ها برای حفظ سلامت روح و روان و همچنین سلامت جسمی کودکان و نوزادان نوشته شده اند و همگی در جای خود و با رعایت اصول خود می‌توانند تا حد بسیار زیادی از صدمات و لطمه‌های غیر قابل پیش بینی به کودکان و نوزادان جلو گیری کند.

حرز امام جواد علیه السلام امروزه برتمام عاشقان و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام شناخته شده است و بسیاری از بزرگان و علمای دین به همراه داشتن این دعا را توصیه می‌کنند.
به محض مشاهده این علائم اقدام کنید!
حرز امام جواد (ع) برای کودکان می‌تواند سپر و محافظ بسیار مناسبی برای کودکان و این میوه‌های زندگی باشد.

حرز صغیر امام جواد علیه السلام برای کودکان توسط مجموعه رضوی به صورت دستبند و گردن آویز در مدل‌های بسیار شیک به صورت رزین‌های زیبا تعبیه شده که زیبایی چشم نوازی نیز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار