193 مورد از این تعداد تغییر کاربری مربوط به دیوارکشی، پی ریزی و پی کنی، 149 مورد ساخت بنای غیرمجاز، 27 مورد محوطه سازی غیرمجاز، 13 مورد احداث استخر غیر کشاورزی، 26 مورد سایر موارد غیرمجاز ساخت و ساز در حریم کشاورزی است
کد خبر: ۱۰۸۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 29 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از شناسایی 408 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در این شهرستان 9 ماه گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 408 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در 51 هزار و 162 مترمربع اراضی کشاورزی شهرستان ساری شناسایی شد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی کشور، تقریباً حریم خالی میان شهر‌ها و روستا‌ها وجود ندارد و شهر‌ها و روستا‌ها به هم متصل شدند، تصریح کرد: 193 مورد از این تعداد تغییر کاربری مربوط به دیوارکشی، پی ریزی و پی کنی، 149 مورد ساخت بنای غیرمجاز، 27 مورد محوطه سازی غیرمجاز، 13 مورد احداث استخر غیر کشاورزی، 26 مورد سایر موارد غیرمجاز ساخت و ساز در حریم کشاورزی است.

 

این مسوول با بیان اینکه زمین به کالا تبدیل شد، افزود: وقتی چیزی به کالا تبدیل می‌شود، خرید و فروش آن هم افزایش می‌یابد این درحالی است که در دنیا، اراضی کشاورزی فقط باید به کشاورز فروخته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم است، گفت: اطلاع‌رسانی در واقع پیش آگاهی است، اما در صورت ساخت و ساز غیرمجاز برای پیشگیری با این موارد برخورد قانونی صورت می‌گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار