به زودی؛
پتروشیمی گچساران یکی از بزرگترین طرح های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به زودی با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 20 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه پتروشیمی گچساران که صفر تا صد آن به همت جوانان ایرانی در حال ساخت است هم اکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت کاری دارد و این روزها با تکمیل بخش های مختلف، گام های نهایی برای بهره برداری از آن برداشته می شود.
ساخت ابر پروژه پتروشیمی گچساران که از ۱۷ سال پیش در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده، به عنوان بزرگترین طرح صنعتی تکمیلی استان با نگاه جدی دولت سیزدهم شمارش معکوس برای تکمیل آن به گوش می رسد و به زودی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته معاون اقتصادی استاندار پتروشیمی گچساران دارای ۲ واحد الفین و یوتیلیتی(سرویس های جانبی) است.
عسگری افزود: واحد یوتیلیتی خود شامل چهار بخش است که برای راه‌اندازی واحد الفین ابتدا باید تمامی بخش‌های یوتیلیتی راه‌اندازی و در سرویس قرار گیرد که این کار نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: این شرکت که ایرانی ترین الفین کشور است قرار است سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن سی تری پلاس تولید کند.
به گفته معاون اقتصادی استانداری هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون است. 
عسگری اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران قرارگرفته است.
وی ادامه داد: تأمین آب پتروشیمی گچساران از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی و به میزان ۱۷۶۰ مترمکعب در ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر است.
معاون اقتصادی استانداری گفت: گاز خوراک آن از پالایشگاه بید بلند خلیج فارس به میزان یک‌میلیون و دویست و شصت هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تأمین خواهد شد. 
عسگری ادامه داد: همچنین گاز سوخت مورد نیاز نیز به میزان۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در ساعت از خط سراسری گاز و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌ شود. 
وی اضافه کرد: به جز تامین خوراک که هنوز به اتمام نرسیده بقیه خوراک شامل آب، برق و گاز به اتمام رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار