حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم راه‌اندازی رادیو تبیین، با تاکید بر اهمیت جلب اعتماد مخاطب، تصریح کرد: مخاطب اگر به ما اعتماد داشته باشد، فقط با یک موج رادیو می‌توان مسیر افکار عمومی را عوض کرد. با این روالی که پیش می‌رویم حداکثر ۲۰ سال دیگر چیزی به نام «رسانه ملی واحد» نخواهیم داشت. در حال حاضر بخشی از مخاطب که می‌توانست مخاطب ما باشد، ذهن و باور خود را تقسیم کرده است و اعتماد او تبدیل به شک شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 27 May 2023

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، مراسم افتتاح رادیوی تبیین با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا، محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، محسن برمهانی معاون سیما، ناخدا محمد گل بازگیر جانشین عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، همچنین مدیران شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی برگزار شد.

شعار رادیو، جهاد «تبیین» با محوریت تقویت سرمایه اجتماعی

در ابتدای مراسم علی بخشی‌زاده ـ معاون صدا ـ طی سخنانی، درباره راه‌اندازی این شبکه گفت: امسال شعار رادیو را جهاد «تبیین» با محوریت تقویت سرمایه اجتماعی قرار دادیم. تمام ۱۵ شبکه رادیویی برنامه‌های مدون را برای برنامه‌سازی دارند. از سرمایه اجتماعی شش مولفه را انتخاب کردیم و اعتقاد داریم اگر عملیات رسانه‌ای ما در این شش مولفه به درستی تعریف شود، این عملیات به تقویت سرمایه‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

بخشی‌زاده اولین مولفه تشکیل‌دهنده سرمایه انسانی را مفهوم «امید» دانست. وی  دومین مفهوم را «اعتماد» مردم به مسئولان دانست و تصریح کرد: دشمن در حال سیاه نمایی است و در دستور کار خود امواج شبهه را قرار داده است.

وی بحث «نشاط»، «امنیت»، «رضایت مندی» و «مشارکت» را از دیگر مولفه‌ها دانست و تصریح کرد: در پایان سال بحث مشارکت مردم را در انتخابات داریم و اگر آرایش درست رسانه‌ای نداشته باشیم متاسفانه نمی‌توانیم کارآمد باشیم.

به گفته معاون صدا، رسانه ملی از جمله دستگاه فراگیر رادیو، واجد نقش و رسالتی ذاتی است تا از یک طرف با رویکردی تهاجمی، ابتکار عمل عرصه نبرد رسانه‌ای با دشمن را به دست بگیرد و از سوی دیگر، حملات روانی جریان معاند را خنثی کند. از این زاویه «رادیو تبیین» امروز با شعار «ما روایت می‌کنیم» در عرصه رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران متولد شد. شکل‌گیری این شبکه رادیویی هم پاسخی به مطالبه همیشگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در عرصه جهاد تبیین است و هم ضرورتی بنیادین در رسانه‌ملی برای روشنگری محسوب می‌شود.

بخشی‌زاده افزود: رادیو تبیین، تلاش خواهد کرد با رویکردی فعال، سکوی پخش واقعیت‌ها در بستر پیشرفت همه جانبه باشد تا پیش از روایت‌سازی جعلی دشمن، خود حقایق انقلاب اسلامی و واقعیت‌های جامعه ایرانی‌مان را روایت کنیم. این رادیو قرار است به بهترین موضوعات کشور بپردازد و ما باید روش حمله به دنیای استکبار را انتخاب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار