جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس در بیانیه سرگشاده‌ای به تشریح ماجرای تجمع اعتراضی روستائیان و ساکنان روستای ویرانی و فیانی شاندیز و ادعای مدیریت رفاه اداره کل دادگستری استان خراسان رضوی مبنی بر خریداری و مالکیت اراضی فوق‌الذکر و همچنین بازداشت تعدادی از اهالی این روستاها و نیز خبرنگار و عکاس روزنامه قدس واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 17 June 2023

به گزارش تابناک رضوی متن این بیانیه بشرح زیر است:

« لا يُحِبُّ اللهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِمَ وَ كانَ اللهُ سَميعاً عَليماً »
آیه ۱۴۸ - سوره نساء
خداوند دوست ندارد كسى با سخنان خود، بديها [ى ديگران] را اظهار كند؛ مگر آن كس كه مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست.

روستائیان و ساکنان روستای ویرانی و فیانی شاندیز سالهاست با ادعای مدیریت رفاه اداره کل دادگستری استان خراسان رضوی مبنی بر خریداری و مالکیت اراضی فوق الذکر مواجه هستند.

۱۵ گروه کارشناسی شامل ده ها کارشناس در قالب گروه های ۳ نفره، شامل کارشناس مورد تأييد دادگستری، کارشناس مورد تایید مالکان و روستائیان و کارشناس مرضی الطرفین، بارها از سوی دادگاه تا کنون موضوع را بررسی و همه به اتفاق به نفع اهالی و ساکنان روستاهای ویرانی و فیانی رای داده اند!

تمامی مکاتبات و طی نمودن مراحل مختلف اداری و اجرایی ممکن و لازم شامل مکاتبه با سران سه قوه و شکواییه به دفتر رهبری معظم انقلاب صورت گرفته است .

با توجه به عدم نتیجه گیری از همه اقدامات صورت گرفته و اعلام دادگستری مبنی بر ابطال اسناد تک برگ بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی و ساکنین روستای ویرانی و فیانی ، اهالی تصمیم می گیرند تجمعی را در روز جمعه ۲۶ خردادماه برگزار نمایند و با توجه به اینکه تا کنون ده ها تجمع اعتراض آمیز برگزار شده بود و اهالی از برخی خبرنگاران مردمی و عدالتخواه جهت پوشش خبری دعوت به عمل می آوردند ، جمعی از خبرنگاران در محل تجمع حضور پیدا کرده نسبت به پوشش خبری آن اقدام می کنند .

پس از اتمام تجمع با حکم دادستان طرقبه و شاندیز ، نیروی انتظامی تعدادی از اهالی و خبرنگار و عکاس روزنامه قدس به همراه آقای هادی ذالکی معاون سردبیر قدس را بازداشت می کنند!

حال باید پرسید مردم خسته از پیگیری شکایات بی نتیجه به دستگاه قضا در سالی که تاکید رهبر انقلاب بر امید آفرینی دستگاههای حاکمیتی است؛ چه مسیری را برای کسب مطالبات خود باید طی می کرده اند و آیا راهی جز عمل به اصل ۲۷قانون اساسی یعنی استفاده از حق تجمع و اعتراض میدانی و کمک گرفتن از اهالی رسانه وجود داشته است و آیا رسالت رسانه جز فریادخواهی حرف مردمی است که علی رغم حقوقشان سالهاست مورد بی مهری و بی‌عدالتی قرار گرفته اند‌.

جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس با تاکید بر این مهم که چشم امید مردم در دادخواهی و تظلم خواهی به قوه قضاییه است و تاکید بر اجرای دقیق عدالت و قانون ، اعتراض خود را نسبت به ایفاء نقش شاکی ، دادستان و قاضی توسط اداره کل دادگستری استان که خود دارای منافع می باشد و همچنین بازداشت اصحاب رسانه اعلام نموده و خواهان آزادی هر چه سریعتر روستائیان بازداشت شده و اصحاب رسانه هادی ذالکی، وحید بیات و حسین حسن پور هستیم.

شایان ذکر است، آمادگی درج هرگونه توضیح و پاسخ از سوی دادگستری خراسان رضوی و‌ سایر مسئولان مرتبط در راستای تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوع، را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار