مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرستان زهک و هیرمند با ثبت دمای ۵۰ درجه سلسیوس گرم ترین شهر های کشور شدند.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 03 July 2023

 

به گزارش تابناک، محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این مدت شهرستان زهک و هیرمند با ثبت دمای ۵۰ درجه سلسیوس گرم ترین شهر های استان و کشور بودند.

وی تصریح کرد: از لحاظ دمایی گرمای هوا از امروز دوشنبه با شدت گرفتن بادهای ۱۲۰روزه کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیامد افزایش شدت توفان در سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، سقوط درختان و تیرهای برق، سقوط اجسام از ارتفاع، خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها، اختلال در ترددهای جاده‌ای، تاخیر یا لغو پروازها، کاهش دما در شمال و به تدریج در مناطق مرکزی استان است که در روزهای چهارشنبه تا جمعه به اوج خود می‌رسد.

حیدری ادامه داد: همچنین در مناطق مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان از شوره‌گز تا دلگان و فنوج و زرآباد و مناطق شرقی از میرجاوه تا سراوان وزش باد شدید و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شهروندان در این مدت از تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار