کد خبر: ۱۱۱۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 20 July 2023

بر اثر وقوع طوفان شن در شمال استان سیستان و بلوچستان، روستاهای این منطقه در محاصره طوفان شن قرار گرفت.

ملاشاهی فرماندار زابل گفت: این طوفان که از روز گذشته بر شدت آن در منطقه افزوده شده در بسیاری از روستاها مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده و تاکنون ۳۰ روستا در محاصره شن های روان قرار دارند که به کمک قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان در پی رفع این مشکل هستیم.

وی همچنین گفت:بدلیل همین وضعیت جوی ۹ محور مواصلاتی نیز مسدود شد و اکیپ های راهداری در تلاش هستند تا هر چه سریعتر این محورها بازگشایی شود.

ملاشاهی تصریح کرد: همچنین طوفان تعداد۴۷۴ نفر از مردم سیستان را روانه مراکز درمانی کرد.

وی افزود:سرعت باد در منطقه فرودگاهی زابل به بیش از، ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید و شعاع دید افقی نیز به کمتر از ۵۰۰ متر رسید.

همچنین محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت: وزش باد شدید زابل را درنوردیده و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داد.

حیدری اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از وزش باد شدید در زابل شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی آن حداکثر به ۶۰۰ متر رسید.

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد، طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت.

حیدری توصیه کرد: شهروندان از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات احتیاط کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار